امروز

پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۹:۲۹ بعد از ظهر

سایز متن   /

۲۲۱۳۳۱۴

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: غلامرضا شریعتی پیش از ظهر امروز در جلسه ارتقای جایگاه کنکور خوزستان با اشاره به ارتقای رتبه پیش دبستانی و کنکور خوزستان اظهار کرد: استان خوزستان در زمینه زیرساخت ها حال و روز خوبی ندارد و مشکلات زیادی در این زمینه متوجه استان می شود.

وی افزود: بر اساس کارهای کارشناسی یکی از علل ترک تحصیل و افت تحصیلی مسئله دو زبانه بودن است. کودکان بازمانده از تحصیل بسیاری نیز به دلیل فقر در خوزستان داریم که اعلام کردیم به هر نحوی هست هزینه آنها را تأمین می کنیم تا از آموزش برخوردار شوند.

شریعتی با اشاره به قطعی برق در خوزستان در روزها اخیر گفت: تمام پست های فوق توزیع ما در استانی که بیشترین تولید برق کشور را داریم وضعیت مناسبی ندارند. می بینیم در استان فارس با چهار هزار مگاوات برق، ۲۷۰ پست وجود دارد ولی در استان خوزستان با هشت هزار مگاوات برق مصرفی تنها۲۱۰ پست برق هست که ۷۵ مورد آن موقتی است. متاسفانه وضعیت برق به نحوی است که ترانس به دلیل مصرف بالا آتش می گیرد.

استاندار خوزستان عنوان کرد: از بیش از۲۰۰ پست برق فوق توزیع در واقع ۷۵ مورد آنها پست های موقت است و این کم توجهی هایی هست که به استان شده و ما هم پذیرفتیم که با استان چنین برخورد شود. مشهد با یک هزار و ۳۰۰ مگاوات برق مصرفی، بالای یک هزار کلید خودکار (بریکر) وجود دارد ولی خوزستان با مصرف بالای دو هزار مگاوات فقط ۷۵ کلید خودکار و اتوماتیک دارد.

شریعتی همچنین با اشاره به مرگ یک کودک سه ساله در کانال فاضلاب اظهار کرد: مسئله و حادثه ای برای یک کودک رخ داده و جان خود را از دست می دهد و چنین حوادثی واقعا با روح و روان شهروندان بازی می شود. چند ماه قبل نیز از منبع آب بازدید داشتیم و چند خانه روی تپه در معرض ریزش بودند که با کوچکترین مشکلی در حال ریختن بر سر فرزندانشان هستند و متاسفانه روز گذشته یک نفر از همین ساکنان به علت لغزش فوت کرد و اینجاست که من تاکید می کنم که استانداری باید نقش موثرتری ایفا کند و منابع استان با نظر استانداری و برای کارهای جمعی و نه برای خوشایند مسئولان استان هزینه شود.

وی تصریح کرد: هر کدام آن خانواده ها حداقل پنج کودک داشتند و هزینه جابجایی آنها شاید ۱.۵ میلیارد تومان شود ولی از عهده تأمین این هزینه برنمی آییم و اگر اتفاقی برای اعضای این خانواده رخ دهد آن وقت چه می شود؟

شریعتی با اشاره به اینکه در ماهشهر نیز وضعیت اسکان در حاشیه اصلا مناسبت نیست، تأکید کرد: باید جهت گیری پایدارتری به خدمات اجتماعی دهیم و باید این اعتبارات را در حوزه هایی صرف کرد که اثربخشی مؤثرتر و مداوم تری بر توسعه استان داشته باشد که یکی از این حوزه ها آموزش و پرورش است. متأسفانه در زمینه هدف دار هزینه کردن این اعتبارات، مدیریت یکپارچه ای وجود نداشت.

استاندار خوزستان بیان کرد: امسال در حوزه پیش دبستانی از رتبه ۱۸ به رتبه اول کشور دست پیدا کردیم و با بسیج عمومی و فعال کردن چهار هزار نفر جمعیت بسیاری را تحت پوشش قرار دادیم که نتیجه این کار در صورت استمرار ۶ سال آینده در قالب ارتقای جایگاه کنکور، کاهش کودکان بازمانده از تحصیل و کاهش میزان افت تحصیلی خودش را نشان می دهد.

شریعتی افزود: با دانش آموزانی مواجه شدیم که بنیه علمی بالایی داشتند ولی از لحاظ بنیه مالی امکان حضور پا به پای سایر دانش آموزان در رقابت کنکور را نداشتند که من این چنین جلساتی را برای آن۲۰ درصد دانش آموزان برگزار و تأمین اعتبار کنند.

وی با اشاره به اینکه انجام این کمک ها در حوزه پیش دبستانی و کنکور است، گفت: برای دانش آموزان نیازمند حمایت بیشتر تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی نیز اعتباری تامین و در اختیار بهزیستی قرار داده شد که کلاس های کنکور خوبی برای آنها برگزار شد. انتظار دارم تا برای این کار خیر جمعی همه بسیج شوند و برای کل استان این تلاش را به کار بگیرند تا خیر فردی به سمت خیر جمعی حرکت کند.

منبع:خبرگزاری مهر – مرکز خوزستان

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد