امروز

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۵:۳۴ قبل از ظهر

سایز متن   /

 

۲۴۹۰۱۲۹

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: امیر حسینی درباره عملکرد تیم ملی والیبال در مسابقات لیگ جهانی گفت: امسال نسبت به سالهای گذشته، جنگندگی و طراوت در تیم ما وجود نداشت. در زمان ولاسکو تیم ایران به جنگندگی معروف بود و بچه ها با تمام وجود کار می کردند ولی این فاکتور امسال در تیم ما وجود نداشت.

وی افزود: زمانی که ولاسکو آمد، از نظر انگیزشی و روحی و روانی تیم را بالا برد و تمام تلاشش را کرد تا ۳۰، ۴۰ بازیکن آماده برای تیم ملی داشته باشد. ولاسکو به ۴۰ نفر بازی داد و حس رقابت را ایجاد کرد. هیچکس در تیم ملی حاشیه امنیت نداشت. شرایط برای همه بازیکنان یکسان بود و به همه یکسان بها می داد. همین باعث شد تا بچه ها با هم رقابت کنند و با تمام وجود در خدمت تیم باشند. آن زمان بازیکن جوان و باتجربه فرقی با هم نداشتند.

بازیکن پیشن تیم ملی والیبال یادآور شد: به همین خاطر همه انگیزه داشتند و هر ۶ بازیکنی که در زمین بودند با تمام توان بازی می کردند و در سطح بالایی وجود داشتند. هیچ موقع مشکلی نداشتیم و اگر بازیکنی مصدوم می شد یا غیبت داشت، سایرین به خوبی جایش را پر می کردند.

حسینی در خصوص عملکرد تیم ملی مقابل لهستان و آمریکا و اینکه چهره بازیکنان از همان ابتدای مسابقه نشان نمی داد پیروز میدان باشند، گفت: هم بازی لهستان و هم بازی با آمریکا، واقعا از امتیاز اول مسابقه و از نحوه ورود بازیکنان به زمین، این احساس دست می داد که ایران راحت در سه ست بازنده می شود چون در چهره تک تک ملی پوشان مشخص بود که انگیزه و برانگیختگی را برای این بازی های مهم ندارند؛ بازی هایی که حکم مرگ و زندگی را داشت. در واقع  شادابی در وجود بازیکنان وجود نداشت.

وی در ادامه درباره سرویس های بد بازیکنان بر خلاف سالهای گذشته و همچنین مشکل دریافت در تیم ملی یادآور شد: تیمی که در تمرینات خوب سرویس نزند، مشخصا بازیکنان دریافت کننده هم خوب کار نمی کنند. ولاسکو بیشترین کار را روی دریافت تیم و سرویس انجام داد. حتی آن موقع دستگاه دریافت کننده آورده بود که توپ را با سرعت به بیرون پرتاب می کرد و روزی ۲ ساعت با دریافت کننده های تیم کار می شد.

بازیکن پیشین تیم ملی والیبال تصریح کرد: ولاسکو تاکید داشت بازیکنانی که سرویس پرشی می زنند را در اولویت قرار بدهد. الان دیگر والیبال بازی دریافت و سرویس است. متاسفانه تیم ما پیشرفت لازم را در سرویس نداشته است.

حسینی افزود: بازیکنی که جنگندگی و انگیزه نداشته باشد تمام فاکتورهایش پایین می آید. ما در تمام فاکتورها معمولی بودیم.

بازیکن پیشین تیم ملی در پاسخ به این سئوال که وظیفه چه کسی است که این مشکلات را در تیم ملی برطرف کند؟ یادآور شد: در تیم ما اپیدیمی شده که یکسری بازیکنان همیشه هستند و خیالشان از این بابت راحت است. کسی نیست کاری بکند و بازیکنان بدانند کسی جای آنها را می گیرد. با این رویه داریم رو به عقب می رویم. در زمان سرمربیگری ولاسکو، کل والیبال ما در اختیار او بود و حتی تیم نوجوانان و جوانان دنبال کمک به تیم ملی بودند. الان بازیکنان جوان خیلی خوبی داریم ولی هیچکدام به تیم بزرگسالان تزریق نشدند. همین باعث ایجاد بی انگیزگی شد که دارد به والیبال ما ضربه می زند. می توانستیم با اضافه کردن بازیکنان جوان جایگاه خوبی داشته باشیم.

حسینی در پایان تاکید کرد: ما امسال دو مربی خوب داخلی خود را کنار کولاکوویچ گذاشتیم که سالها در لیگ مربیگری می کنند. این دو بزرگوار باید کمک بیشتری به کولاکوویچ می کردند. پیمان اکبری مربی ای است که (در لیگ والیبال) از هیچ تیمی نمی ترسد و تعویض های خوبی انجام می دهد ولی در تیم ملی تعویضی ندیدیم. در زمان ولاسکو ما در هر مسابقه تغییر داشتیم. در لیگ جهانی به خاطر فاصله مسافت باید اینطور باشد. متاسفانه همان بازیکنانی که بودند حتی یکی دو نفر آنهم به خاطر مصدومیت عوض می شدند.

منبع: خبرگزاری مهر

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد