امروز

چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۵:۰۴ قبل از ظهر

سایز متن   /

۸۲۵۶۸۳۲۵-۷۱۶۸۵۱۲۵

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: غلامرضا شریعتی شامگاه شنبه درهمایش مقابله با بیابان زایی در گیت بوستان اهواز اظهارکرد: بحث ریزگردها در خوزستان و استان های همجوار به بحثی ملی و بین المللی تبدیل شده و کشورهای منطقه و سازمان ملل را نیز درگیر کرده است.
وی افزود: باتوجه به حساسیت موضوع در زمینه مقابله با ریزگردها قطعنامه هایی در سازمان ملل برای آن تصویب و اقداماتی در سطح منطقه برای جلوگیری و پیشگیریی از این پدیده در حال انجام است.
استاندار خوزستان ادامه داد: همچنین در این خصوص ۱۲ تا ۱۴ تیرماه جلسه بین المللی مقابله باریزگردها در تهران برگزار می شود و بی شک در این جلسه تصمیمات بزرگی گرفته خواهد شد.
شریعتی تصریح کرد: دولت در زمینه مقابله با ریزگردها پیگیری های لازم را داشته و این موضوع را از جوامع بین المللی دنبال می کند.
وی بیان کرد: در سال جاری با وجود تنگناها، دولت به صورت جدی وارد کارزار شد و پیمانکاران و مردم محلی با مشارکت سپاه و بسیج موفق شدند ۶ هزار از کانون های ریزگرد دراستان را نهال کاری کنند و امید است تا ماه های آینده نهال کاری ۴۲ هزار کانون ریزگرد در استان به پایان برسد.
استاندار خوزستان گفت: از تمامی مسئولان استان به ویژه شهرستان کارون، امام جمعه و فرماندار و بزرگان این شهرستان و سازمان های مردم نهاد که در تمامی زمینه های سیاسی، اجتماعی ما را یاری کردند کمال تشکر را دارم.
وی ادامه داد: اگرچه تمامی اقدامات با کارشناسی دقیق انجام می شود اما در برخی مواقع صحبت های یک روستایی از کارشناسی ما بهتر است و باید بهترین برنامه را در کارها پیاده کرد.
شریعتی تصریح کرد: آن چه که اکنون مهم و در اولویت است، گام برداشتن برای بهبود وضعیت و شرایط استان است که همه باید برای تحقق آن دست به دست هم دهند.
وی بیان کرد: ۳۵۰ هزار هکتار کانون ریزگرد و به همین میزان شن زار در استان وجود دارد که مهار آن به غیر از با همراهی و همکاری همگانی مردم، سازمان های دولتی و مردم نهاد، نمایندگان مجلس ونهادهای دولتی غیر ممکن است.
استاندار خوزستان گفت: همچنین حقآبه به عنوان اولویت اصلی قلمداد شده و باید بر این موضوع تاکید کنیم که تامین شود چرا که حق طبیعت خوزستان باید داده شود.
وی همچنین بر اطلاع رسانی وضعیت آب و هوای استان به مردم به صورت آنلاین تاکید کرد و گفت: اکنون ۲تلویزیون شهری برای نشان دادن وضعیت آب و هوای استان راه اندازی شده و چهار تلویزیون دیگر نیز در حال راه اندازی است و مردم به صورت آنلاین از وضعیت آب و هوا و پیش بینی ها مطلع می شوند.

 

منبع:خبرگزاری ایرنا – مرکز خوزستان

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد