امروز

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۶:۱۹ بعد از ظهر

سایز متن   /

s

حسن کریمی : سالهاست پروژه ای بنام پتروشیمی مسجدسلیمان میدان تاخت و تاز کلنگ های چینی شده است و هر کسی از راه رسید کلنگی زد و گویا کلنگ هایشان به دل این زمین سراسر درد ننشسته اند .

سالهاست وعده راه اندازی فاز های ۱ . ۲ .۳ .۴ و غیره را میدهند و اما هنوز هیچ اتفاقی رخ نداده است و ما همچنان شاهد بیکاری قشر جوان و تحصیل کرده بیکار ساکن شهرستان مسجدسلیمان و شهرستانهای همجوار و وابسته هستیم .

به دنبال حاشیه نیستیم اما روابط عمومی محترم پتروشیمی مسجدسلیمان ، تعداد افتتاحیه های این پروژه را در قالب یک کلیپ تهیه کند تا ببیند این پروژه چند دولت را به خود دیده است و سالهاست در این وضعیت رها شده است . این که هرازگاهی مصاحبه ای با خبرنگاران و اصحاب رسانه انجام شود و بازدیدی میدانی از یک سوله در حال ساخت با محتوای تکراری صورت گیرد دردی را دوا نمی کند .

آقای مدیر عامل جوانان مسجدسلیمان دیگر این روزها به اخبار پتروشیمی توجه نمی کنند چون سالهاست که وعده امسال داده می شود و این وعده تبدیل به یک تراژدی دردناک شده است  .

اما یک سوال از مسئولین پتروشیمی ، امام جمعه شهرستان ، فرماندار و نماینده محترم جدید در مجلس شورای اسلامی که هرازگاهی بازدید و سرکشی میکنند و پروژه را مورد ارزیابی قرار می دهند …

آیا این پروژه برای اشتغال جوانان راه اندازی شده است یا برای سرگرم کردن آنها ؟ سالهاست وعده فازهای مختلف را میدهند و نهایتا هیچکس پاسخگوی این جوانان و اینهمه ظرفیت و پتانسیل نیست . و اینکه اگر این مجموعه توان ایجاد اشتغال را ندارد چرا وعده میدهند ؟؟   (آرشیو مصاحبه های مدیر عامل در شبکه استانی خوزستان موجود میباشند + مصاحبه با اصحاب رسانه در خصوص جذب نیرو )

اما فارغ از همه این مسائل باید فراموش نکنیم که پست های کنونی برای خدمت به مردم ایجاد شده اند ، لذا رعایت عدالت و انصاف از شروط اصلی خدمت پاک و صادقانه به بندگان خداست .  در بخش های مختلف جوانان زیادی از وضعیت جذب و بکارگیری نیرو در این واحد در فاز نخست گلایه داشتند و این روند را یک روند گنگ و نا شفاف قلمداد کردند .

افراد زیادی از جوانان تحصیل کرده شهرستان مدارک خودشان را سالهاست به فنس های حراست این واحد گره زده اند و هیچکس دردی از آنها دوا نکرده است و این ماجرا تبدیل به یک مستند تراژدیک شده است .

یکی از جوانان بومی و تحصیل کرده منطقه در مصاحبه با خبرنگار سپنا نظرش را اینگونه در خصوص روند پتروشیمی مسجدسلیمان اظهار کرد : اصلا معلوم نیست در این پتروشیمی چه اتفاقی در حال انجام شدن است و بارها مراجعه کردم و هر بار با همان مدارک تکراری به من گفتند برو خبرت میکنیم . من اکنون با مدرک فوق لیسانس صنایع چند سالیست منتظر خبری از سوی آنها هستم و هیچ خبری نشد و بعد از مراجعه های پیاپی به من گفتند که به اداره کاریابی سر بزنید . نهایتا پس از مراجعه به اداره کاریابی آنها نیز پرونده ای برای من تشکیل دادند و تا این لحظه من با چندین پرونده زیر بغلم در حال طی کردن مسیر مسجدسلیمان به زیلایی هستم .

حال با توجه به شرایط کنونی و انتظارات پیش آمده به واسطه وعده هایی در راستای اشتغال ، بد نیست در این زمینه شفاف سازی انجام شود و واقعیت ها را به جوانان این منطقه بگوییم و شرایط را از این بدتر نکنیم .

بی شک مسیر توسعه مسجدسلیمان نمیتواند بدون در نظر گرفتن نیازهای جوانان این خطه و با چشم پوشی از ظرفیت ها و پتانسل های موجود هموار شود . لطفا جوانان را دریابید …

خبرگزاری سپنا / حسن کریمی

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد