امروز

یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۳:۵۶ بعد از ظهر

سایز متن   /

۸۲۵۶۵۵۵۲-۷۱۶۷۹۸۸۳

 

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان:علی عسکر ظاهری عبده وند عصر چهارشنبه در شورای اداری خوزستان در سالن شهید هاشمی استانداری اظهار کرد: یکی از لازمه های مهم برای کاهش مسائل و مشکلات استان همدلی مجموعه دستگاه های اجرایی با مسئولان کشوری و استانی است.
وی افزود: در سال های اخیر با مدیریت مناسب مجموعه استان این وحدت و همدلی بین دستگاه های اجرایی و مجلس ایجاد شده اما همچنان نیازمند عزم جدی تر مسئولان است.
نماینده مردم مسجد سلیمان،لالی، هفتکل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در قانون ششم توسعه با تلاش مسئولان و نمایندگان استان مصوبات خوبی برای پیشرفت و رونق اقتصاد استان در نظر گرفته شد.
وی بیان کرد: بحث آمادگی ، دفاع و امنیت، بحث مسکن، اشتغال و کسب و کار فضای مجازی و بازنشستگی، موضوع فرابخشی، شبکه های آب و فاضلاب، گرد و غبار، بافت های فرسوده، زیرساخت های گردشگری، توسعه ورزش استان و توجه به زیرساخت های روستایی استان از موارد مهمی است که در برنامه ششم توسعه به آن توجه ویژه شده است.
ظاهری تصریح کرد: بودجه های استانی در سنوات گذشته تغییرات اندکی داشت و یا با کاهش آن مواجه بودیم اما با تلاش جدی مسئولان و نمایندگان استان و تعریف منابع جدید برای افزایش درآمد در برنامه ششم توسعه اعتبارات خوبی برای استان در نظر گرفته شد.
وی ادامه داد: پیش از این ذخایر نفت و گاز ۸۰ درصد بود اما سهمی که در خوزستان از مشتقات نفت گرفته می شد تنها هشت درصد بود که به دور از عدالت بود که خوشبختانه این خلاء پوشش داده شد.
نماینده مردم مسجد سلیمان،لالی، هفتکل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون با تلاش نمایندگان استان تمام دستگاه های اجرایی مکلف شده اند در شرایط برابر پروژه های خود را به پیمانکار بومی واگذار کرده و از نیروهای بومی استفاده کنند.
وی بیان کرد: برای رونق اقتصاد استان باید خرید دستگاه های اجرایی استان و شرکت های استان از تولیدکنندگان داخلی باشد که به همین منظورنفت ضمن حمایت از نیروهای بومی و تولید کنندگان داخلی ،حمایت از حوزه بهداشت و درمان را نیز باید عملیاتی کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا – مرکز خوزستان

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد