امروز

سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۵:۴۱ بعد از ظهر

سایز متن   /

۱۶۲۵۲۰
باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: دکتر غلام‌رضا شریعتی در جلسه شورای ساماندهی کودکان خیابانی که امروز، ۲۳ خردادماه در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: باید شورای استانی با هدف تقویت و هماهنگی حوزه‌های اجتماعی مرتبط با کودکان تشکیل و تقویت شود تا از بروز آسیب‌های اجتماعی برای کودکان پیشگیری شود. امسال نیز بنا بر این گذاشته شده است که هیچ کودکی نباید به علت فقر از تحصیل باز بماند.
وی افزود: به این منظور اعتباری در اختیار دستگاه‌های ذی‌ربط قرار داده شد و هماهنگی برای این کار انجام شده است و امیدواریم این امر به‌طور جدی پیگیری شود.
شریعتی با تاکید بر لزوم اهتمام دستگاه‌ها در زمینه پیگیری شرایط کودکان بازمانده از تحصیل، گفت: ۲۳۳۶ کودک بازمانده از تحصیل در خوزستان وجود دارد که باید به تحصیل بازگردند؛ همچنین نباید کودکی به علت فقر از تحصیل بماند، این کودکان باید شناسایی و جذب شوند و از طریق نهادهای حمایتی این کودکان را نگهداری کنیم.
وی بیان کرد: کودکانی که در کارهای سخت مشغول به کار هستند نیز باید شناسایی شوند که کمیته‌ای در این زمینه تشکیل شده است. باید از این کودکان حمایت و از فعالیت‌شان در کارهای سخت جلوگیری شود.
استاندار خوزستان بیان کرد: همچنین کودک‌آزاری مساله‌ای حائز اهمیت است که شاهد آن هستیم و در این زمینه کمیته‌ای با حضور دستگاه‌های ذی‌ربط تشکیل شده و ان‌شاءالله به‌طور جدی و موثر ورود می‌کنند.
وی گفت: اگر شورای اجتماعی خوزستان بتواند تا پایان سال برای کودکان مشغول کارهای سخت، کودک‌آزاری و خصوصا کودکان بازمانده از تحصیل کارهایی انجام دهد، می‌توان گفت که اقدامات موثری در استان انجام شده است.
شریعتی خاطرنشان کرد: رسانه‌ها، صداوسیما و مجموعه امور اجتماعی باید تبلیغاتی در این زمینه انجام دهند و مشخص کنند که امسال برنامه دولت این است که در استان خوزستان نباید هیچ کودکی به علت فقر از تحصیل باز بماند.
منبع:خبرگزاری ایسنا – مرکز خوزستان
اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد