امروز

سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۲۲:۴۰ بعد از ظهر

سایز متن   /

images

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: محمدرضا زمانپور عضو شورای شهر مسجدسلیمان در گفتگو با خبرنگاران ما ضمن تبریک حضور حماسی مردم مسجدسلیمان و ملت ایران در انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر گفت:این حضور میلیونی ملت ایران و مشارکت حداکثری نشان از مقبولیت نظام جمهوری اسلامی در بین ملت ایران دارد و حقیقتا پیروز اصلی این انتخابات همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند کسی نیست جز ملت ایران.

وی در رابطه با نتایج انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان افزود:همانطور که انتظار می رفت مردم مسجدسلیمان در این انتخابات با رای خود نشان دادند که از عملکرد شورای چهارم و شهرداری بشدت ناراضی و خواهان تغییر در وضع موجود  هستند و البته بنده نیز به منتخبین مردم در شورای پنجم که اکثرا نسل جوان بوده و به مشکلات شهر و مطالبات مردم آگاهی کامل دارند بسیار امیدوار هستم اما لازم است به عنوان یک شهروند مطالبه گر خواسته ها و مطالبات عموم مردم را به اطلاع این عزیزان برسانم.

زمانپور ادامه داد: شورای شهر مجموعه ای پر مسئله است که نیازمند افرادی شجاع و صادق می باشد که بر مبنای قانون و اخلاق می بایست برای خدمت به مردم هدف گذاری کنند..متاسفانه در گذشته(شورای چهارم) علیرغم اینکه مسئولین شهرستان در کمال خیرخواهی خواهان پیشرفت شهر و موفقیت این شورا بودند اما تعامل قابل قبولی از سوی اعضای شورا با مسئولین ارشد شهرستان از جمله امام جمعه محترم,فرماندار,نماینده مجلس، مجموعه قوه قضائیه و روئسای ادارات مختلف شهرستان و همچنین مردم وجود نداشت و همین موضوع موجب افزایش تنش ها و کاهش کارآمدی این شورا شد.

وی تصریح کرد:شورای چهارم در بحث بودجه های کشوری و استفاده از ظرفیت سازمان همیاری ها در تهران بسیار ضعیف عمل کرد در حالی که می توانست با بهره گیری از این امکانات خدمات خوبی را برای شهروندان مهیا نماید که انتظار می رود شورای آینده  حداکثر بهره مندی از این ظرفیت را داشته باشد.

عضو شورای شهر مسجدسلیمان خاطرنشان ساخت:شورای پنجم این مسئله مهم را مدنظر قرار دهند که همه تصمیمات شان  را در صحن علنی اتخاذ کنند نه اینکه خدایی ناکرده بیرون از شورا بدون حضور همه اعضا وفقط یک گروه خاص در بحث انتخاب شهردار به اجماع برسند و بقیه اعضا نادیده گرفته شوند اتفاقی که متاسفانه در شورای چهارم افتاد.

وی تاکید کرد:شورای شهر ضمن اینکه باید از نخبگان,صاحبنظران و آحاد مردم مشاوره بگیرند اما باید تلاش کنند که توصیه پذیر نباشند.

محمدرضا زمانپور مهم ترین وظیفه یک شورای شهر را تعیین شهردار برشمرد و تاکیدکرد:پیشنهاد می کنم اعضای منتخب شورای پنجم مسجدسلیمان تا قبل از آغاز دوره جدید برای انتخاب شهردار خود برنامه ریزی و اقدام کنند چرا که تجربه نشان داده طولانی شدن فرآیند انتخاب شهردار در گذشته لطمات جبران ناپذیری را به شهر وارد کرده به طوری که در شورای چهارم حدود ۲ سال شهرداری مسجدسلیمان با سرپرست اداره می شد و شورای چهارم از حیث انتخاب شهردار همانطور که مردم هم معتقد هستند عملکرد خوبی نداشته است و انتصاب شهردار بی تجربه و ناکارامد و بدون تخصص پیامدی جز شکست نخواهد داشت و امیدوارم شورای جدید این اشتباه را بار دیگر تکرار نکنند.

وی تاکید کرد:یقینا اگر شورای آینده قصد ایجاد تحول در وضع موجود شهرمان را دارند باید تحول را از مجموعه شهرداری آغاز کنند و تغییر وضع موجود جز با انتخاب یک شهردار دست پاک و کاردان میسر نخواهد شد.

زمانپور ضمن تبریک مجدد به منتخبین پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان تصریح کرد:امیدوارم اعضای جدید شورا تعهد خود را نسبت به شعارها و آرمان های شان فراموش نکنند و با توجه به مشکلات عدیده ای که گریبان گیر شهرمان شده است از اتفاقات شورای چهارم عبرت گرفته و تعامل و تلاش خود را دوچندان کنند چرا که گرفتاری های مسجدسلیمان به قدری است که بجای ۴ سال باید به اندازه۸سال کار و تلاش بی وقفه انجام دهند تا گذشته را جبران کنند.

زمانپور عنوان داشت: به ۷ تن عزیز منتخب مردم در انتخابات که از طوایف عزیز و محترم شهنی ,قندعلی ,حموله ,زراسوند و موری  می باشند ضمن اینکه حق می دهم مثل آحاد مردم بختیاری طایفه دوست و طایفه دار باشند اما برادرانه استدعا دارد به هیچ وجه در این ۴ سال اجازه نفوذ طایفه گرایی در مجاری تصمیم گیری شورا و شهرداری را ندهند.

وی عنوان داشت:به عنوان یک همشهری و عضو  شورای شهر که دارای اندک تجربه ای هستم این آمادگی را دارم تا در صورت تمایل و درخواست اعضای محترم شورای آینده بدون هیچ چشم داشتی  و تنها با هدف پیشرفت و تعالی شهرمان تجربیات خود را در اختیار این عزیزان قرار دهم و از هیچ تلاشی در راستای موفقیت ۷ عضو شورای پنجم که موفقیت آنها را پیشرفت و موفقیت شهرمان می دانم دریغ نخواهم کرد.

منبع:خبرگزاری آسماری

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد