امروز

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۷:۴۰ بعد از ظهر

سایز متن   /

۸۲۵۲۳۴۳۷-۷۱۵۹۹۴۸۸

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: علی حسین حسین زاده سه شنبه در گفت وگو باخبرنگاران اظهار کرد: بر اساس قانون، هیات نظارت بر انتخابات استان باید به شکایات و اعتراضات داوطلبانی که در هیات های اجرایی و یا هیات نظارت شهرستان ردصلاحیت شده اند رسیدگی کرده و به آنها ظرف مدت ۱۰ روز پاسخ دهد؛ به این معنی که هیات نظارت استان نمی تواند، داوطلبانی را که در هیات های اجرایی و نظارت تایید صلاحیت شده اند، دوباره بررسی و صلاحیت آنها را رد کند.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان افزود: این در حالیست که هیات نظارت استان تعدادی از داوطلبان تایید صلاحیت شده را دوباره بررسی و ردصلاحیت کرده است که این مساله مغایر با قانون است.
حسین زاده گفت: با وزارت کشور مکاتبه شده و منتظر اعلام نظر مراجع ذیصلاح در این باره هستیم.
بر اساس این گزارش ستاد انتخابات استان هنوز آماری از داوطلبان تایید و رد صلاحیت شده در هیات نظارت بر انتخابات استان اعلام نکرده است اما جلیل مختار عضو هیات نظارت بر انتخابات شهر و روستا استان خوزستان در خوزستان و نماینده مردم آبادان در مجلس، امروز گفته است: ۶۵۱ داوطلب انتخابات شورای شهر و روستای خوزستان که در هیات نظارت بر انتخابات شهرستان ها رد شده بودند شکایت خود را در خصوص ردصلاحیت ها به هیات نظارت استان خوزستان اعلام کردند که در نهایت ۲۹۸ نفر از داوطلبان تایید صلاحیت شده و صلاحیت ۳۵۳ نفر نیز رد شده است.
مختار علت رد صلاحیت شدن این افراد استعلام ها از مراجع چهارگانه و برخی موارد خاص عنوان کرده است.
پیش از این نیز تجری سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات کل کشور اعلام کرده بود: بیشترین رد صلاحیت در خوزستان ثبت شده و در این استان که رتبه سوم بیشترین شکایات ثبت شده را دارد، ۶۰۳ مورد شکایت به ثبت رسیده است. بعد از بررسی مجدد پرونده ها، ۱۴۴ مورد رد و ۹۹ مورد تایید صلاحیت شدند.
رد صلاحیت گسترده اصلاح طلبان در پنجمین دوره شورای شهر در خوزستان به ویژه اهواز اخیرا خبرساز شده و اعتراض شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان، نمایندگان اهواز در مجلس را به همراه داشته و شریعتی استاندار خوزستان نیز نسبت به این مساله اظهار نگرانی و انتقاد کرده بود.
بر اساس اعلام فرمانداری اهواز، صلاحیت ۱۰۸ نفر از داوطلبان شورای اسلامی شهر در هیات اجرایی و هیات نظارت این شهرستان رد شده بود، که در نهایت صلاحیت تنها ۳۶ نفر از آنها احراز و ۷۲ نفر دیگر به طور قطعی رد صلاحیت شدند. به این ترتیب آمار نهایی داوطلبان تایید صلاحیت شده شورای اسلامی شهر اهواز به ۶۷۱ نفر رسید.
بیش از ۱۶ هزار نفر برای انتخابات شهر و روستا در خوزستان داوطلب شده اند.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ۲۹ اردیبهشت ماه جاری برگزار می شود.

منبع:خبرگزاری ایرنا – مرکز خوزستان

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد