امروز

پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۹:۲۵ بعد از ظهر

سایز متن   /

۱۶۰۱۴۷

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: حمید کهرام در نشست خبری که دیروز، ۱۸ اردیبهشت‌ماه در اهواز برگزار شد، با اشاره به اینکه تنها ۲ جریان فکری در معرض رأی‌گیری مردم قرار دارد، اظهار کرد: یک جریان، متشکل از جریان اصلاح‌طلبی هشت ساله است که خاتمی آن را رهبری کرده و جریان اعتدالگرایی که چهار سال توسط روحانی هدایت شد که این دو جریان در امتداد هم هستند؛ همچنین جریان اصولگرایی با رهبری احمدی‌نژاد هشت سال حکومت را در اختیار داشته و مردم به اندازه کافی از این دو جریان تجربه کسب کرده‌اند و بی‌تجربه نیستند و الگوهای توسعه هر دو جریان را دیده‌اند.

 

وی افزود: در زمینه توسعه حرف اصلی این است که به‌دنبال اقتصاد مقاومتی هستیم. این اقتصاد مقاومتی در سال جاری با عنوان تولید و اشتغال تعریف شد؛ برای افزایش تولید و اشتغال نیاز به سرمایه‌گذاری و زیرساخت داریم که یکی از اصلی‌ترین زیرساخت‌های تولید و اشتغال سرمایه‌گذاری است.

 

کهرام با بیان اینکه دو مدل برای تولید و اشتغال به صورت کلی تعریف می‌شود، تصریح کرد: یک مدل، مدل کمونیستی به معنی سرمایه‌گذاری دولتی است که در نیمه قرن ۲۰ مشخص شد که این شیوه اشتباه است؛ الگوی دیگر توسعه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است که به دو شکل جذب سرمایه‌گذاری داخلی یا جذب سرمایه‌گذاری خارجی برای توسعه در نظر گرفته می‌شود.

وی گفت: همه کشورهای دنیا از این دو شیوه برای توسعه اشتغال و تولید استفاده می‌کنند. زیرساخت جذب سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی حداقل چیزی که نیاز دارد، امنیت پایدار است زیرا سرمایه‌گذار جایی سرمایه‌گذاری می‌کند که بداند حداقل تا ۲۰ سال آینده، آن منطقه امن و پایدار است.

کهرام با اشاره به این‌که باید امتیازهای لازم به سرمایه‌گذار داده شود یا سرمایه‌گذار به سرمایه‌گذاری در زمینه مورد نیاز بپردازد، عنوان کرد: دولت روحانی در چهار سال اول در راستای ایجاد زیرساخت‌ها برای افزایش تولید و اشتغال اقدام کرد و ایران را به دنیا شناساند تا جهان، ایران را باور کند و بداند این کشور امنیت پایدار دارد و این کار با برجام انجام شد.

وی ادامه داد: برجام بزرگ‌ترین دستاورد دولت روحانی بود اما در این زمینه جریان اصولگرا برخلاف جریان اعتدالگرا عمل کرد و در این چهار سال سنگ‌اندازی‌هایی انجام داد تا کشور به جامعه جهانی نپیوندد و این جریان مخالفت‌های جدی با برجام داشت. جریان اصولگرایی سنگ‌اندازی کرد تا برجام و ایران در التهاب باقی بماند و هنوز قطع‌نامه‌هایی ضد ایران در سازمان‌های بین‌المللی صادر شود.

رییس ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در خوزستان با بیان این‌که زیرساخت‌های تولید در حال حاضر آماده شده و منتظر هستیم در چهار سال دوم از زیرساخت‌ها استفاده شود، خاطرنشان کرد: در دوره هشت ساله خاتمی و چهار ساله روحانی نشان دادیم که همه چیز را می‌توانیم با تعامل به نتیجه برسانیم و تمام اختلافات بین‌المللی را حل کنیم؛ همچنین امیدواریم اختلافات داخلی را نیز با گفت‌وگو حل کنیم.

وی افزود: امیدواریم با تعامل و گفت‌وگو با جریان اصولگرایی، به‌خصوص آن دسته از جریان‌های اصولگرایی که عقل و منطق بر آن‌ها حاکم است، کشور را به سمت ثبات ببریم. با گفت‌وگو با جریان‌های اصولگرایی می‌توانیم وارد تعامل شویم و بسیاری از گروه‌ها و جریانات را به سمت راهی که به سود کشور است، هدایت کنیم.

 

کهرام تصریح کرد: یکی از بزرگترین مزیت‌های جریان اصلاح‌طلب این است که اشتباهات خود را اقرار و در آن‌ها تجدیدنظر می‌کند و این مسأله یکی از اصول جریان اصلاح‌طلب و اعتدالگرا است. ما می‌پذیریم که جریان اصلاح‌طلبی اشتباهات زیادی داشته است، در زمانی با روش‌های مرحوم هاشمی رفسنجانی مخالف بودیم اما سپس در آن‌ها تجدیدنظر و اصلاح کردیم و اشتباه خود را پذیرفتیم.

 

وی ادامه داد: در خصوص برجام جریان اصولگرا سنگ‌اندازی‌های زیادی کرد، اما اکنون برخی از آن‌ها برجام را قبول دارند؛ آن‌ها باید بگویند که چه اشتباهاتی در این چهار سال در خصوص برجام داشته‌اند، امیدواریم جریان اصولگرا نیز به اشتباهات خود در این زمینه اقرار کند.

کهرام اظهار کرد: طبق بررسی‌های انجام شده، روحانی قطعاً در خوزستان و کشور اول خواهد شد و انتخابات یک مرحله‌ای است؛ زیرا روحانی ۵۰ درصد آرا در شهرها و روستا را دارد. حدود ۱۷ میلیون رأی در شهرهای بزرگ، حدود ۱۷ میلیون رأی و در روستاها و حدود ۱۸ میلیون رأی در شهرهای کوچک و متوسط وجود دارد و با توجه به میزان مشارکت در انتخابات و انتخابات گذشته، روحانی بیش از ۵۰ درصد رأی دارد.

وی در خصوص این ادعا که ستاد روحانی از امکانات دولتی استفاده می‌کند، تصریح کرد: همه می‌توانند ادعا کنند اما این ادعا رد است؛ زیرا به هیچ‌وجه از امکانات دولتی استفاده نمی‌کنیم. در این زمینه بازرسانی داریم که به‌طور کامل شرایط را بررسی می‌کنند.

منبع:خبرگزاری ایسنا – مرکز خوزستان

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد