امروز

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۸:۲۴ قبل از ظهر

سایز متن   /

۰۹۹

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: سرلشکر محمد باقری، رییس ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی امین با گرامیداشت یاد شهدای انقلاب، دفاع مقدس، مدافعان حرم و شهدای اخیر مرزبانی در میرجاوه اظهار داشت: کار در نیروی انتظامی اگر با نیت خالص و برای خدمت به کشور اسلامی و ملت ایران باشد، عبادت و افتخاری است که باید به آن مباهات کرد و شما دانشجویان باید با تدبیر و کار عاشقانه در نیروی انتظامی به میهن و مردم کشورمان خدمت کنید.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه سخنانش در واکنش به تهدیدات پیش روی کشور و تلاش دشمنان قسم‌خورده انقلاب برای ضربه زدن به میهن اسلامی‌مان گفت: دشمنان قسم‌خورده انقلاب و مردم از روش‌های مختلف به دنبال ضربه زدن به امنیت کشور و مردم‌ هستند و در چنین شرایطی باید با ارتقای دانش و مهارت با انواع جرایم مقابله کرد.

وی خطاب به نیروهای خدوم پلیس گفت: همانقدر که مجرمان باید با دیدن پلیس احساس ترس و وحشت کنند، مردم نیز ‌باید با دیدن پلیس احساس امنیت و آرامش کنند که به حمدالله هم‌اکنون نیز چنین است. نیروی انتظامی باید نماد اقتدار، نظم، جرم‌ستیزی و در عین حال رأفت و مهربانی با مردم باشد.

سرلشکر باقری در ادامه سخنانش با تأکید بر اهمیت بالای حضور مردم در انتخابات اظهار داشت: حضور حماسی، پرشور و حداکثری ملت در پای صندوق‌های رای باعث عمیق‌تر شدن استقرار امنیت در کشور می‌شود و نشان‌دهنده ارتباط پایدار ملت با حاکمیت جمهوری اسلامی است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله ما سربازان میهن اسلامی نیز به عنوان قطره‌ای از دریای خروشان مردم با دقت و بصیرت و پیروی از شاخص‌های تبیین شده توسط رهبر معظم انقلاب به نامزد اصلح، مؤمن، انقلابی، پرتلاش، با نشاط، درون‌نگر، کارآمد، درد کشیده و مردمی رأی خواهیم داد.

عضو شورای عالی امنیت ملی در ادامه سخنانش با اشاره به توانمندی‌های ملت ایران و اقتدار نیروهای مسلح گفت: نیروهای مسلح به عنوان سربازان فرمانده معظم کل قوا و خدمتگزاران ملت شریف ایران، اقتدار و توانایی خود را در دفاع از میهن اسلامی، امنیت و منافع ملی به خوبی مدیریت کرده و آن را ارتقا می‌دهند.

وی با تأکید بر اینکه نیروهای مسلح تنها بخشی از توان و اقتدار دفاعی سرشار خود را به رخ دشمن می‌کشند، گفت: خوب نیست مقام مسئولی نمایش اقتدار ملت در قدرت موشکی را که به برکت خون شهیدان حاصل شده و موجب بازدارندگی در برابر تهدیدات دشمنان است به مسئله کوچکی همچون برجام ربط دهد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: این در حالی است که برابر متن سند برجام و اعلام وزیر امور خارجه، در این سند هیچ اشاره‌ای به مسئله موشکی نشده و حتی تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در برجام بارها بر تأثیر اساسی قدرت دفاعی و بازدارنده کشور در پیشبرد مذاکرات تأکید و تصریح داشته‌اند.

سرلشکر باقری با اشاره به اینکه دشمنان ایران نیز اذعان دارند که امکان تهاجم و تجاوز نظامی به کشورمان سخت و نشدنی است، خاطرنشان کرد: دشمنان باید بدانند در صورت هرگونه اشتباه در محاسبه و یا کوچکترین تعرض به نظام و سرزمین اسلامی پاسخ بی‌درنگ، قاطع و کوبنده‌ای در نقاطی که ما تعیین می‌کنیم، خواهیم داشت که موجب پشیمانی و شکست آنها خواهد شد.

وی با تأکید مجدد بر ناتوانی و عجز دشمن برای تجاوز به خاک ایران گفت: توسل آنها به روش دزدان و گردنه‌گیران بزدل با اجیر کردن تعدادی تروریست بی‌ارزش برای ناامن سازی مرزها و منافع کشورمان محصولی جز خفت و خواری برای آنها نخواهد داشت.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اقدام تروریستی اخیر در مرز پاکستان و شهادت تعدادی از مرزبانان میرجاوه گفت: متاسفانه مناطق مرزی شرقی کشور که در مجاورت خاک پاکستان قرار دارند به مأمن و محل آموزش، آماده‌سازی و تجهیز تروریست‌های جیره‌خوار عربستان و مورد تایید آمریکا تبدیل شده است.

سرلشکر باقری با تاکید بر اینکه ما نسبت به مسئولان پاکستان و علاقه وافر مردم این کشور به انقلاب اسلامی، امام و رهبری واقف هستیم، گفت: ادامه این امر در مرزهای مشترک‌مان با پاکستان قابل تحمل نیست و انتظار داریم مقامات این کشور با مسئولیت‌پذیری و کنترل مرزها و دستگیری و تحویل تروریست‌ها، پایگاه‌های آنها در آن کشور را تعطیل کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما در صورت ادامه تعرضات قطعا مأمن و مخفیگاه تروریست‌ها را در هر کجا که باشد مورد ضربات کوبنده خود قرار خواهیم داد.

منبع:خبرگزاری ایلنا

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد