امروز

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۳:۵۲ بعد از ظهر

سایز متن   /

۱۳۹۵۰۲۲۵۰۰۰۱۲۸_PhotoH

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: تیم آبی پوش اهوازی در مسابقه رفت مقابل الجزیره امارات موفق شده بود در ثانیه ۴۷ به گلی ارزشمند دست یابد. در ادامه بازی، هر چه اماراتی‌ها با بازیکنان چند ملیتی خویش تلاش کردند، نتوانستند از دیوار دفاعی مستحکم این تیم عبور کرده و نهایتا سه امتیاز این مسابقه به حساب نماینده کشورمان واریز شد.

شاگردان پورموسوی هم اکنون و با احتساب نتایج سایر بازی‌هایشان، با ۸ امتیاز از ۵ بازی ( ۲ برد، یک باخت و ۲ تساوی ) در رتبه دوم جدول و در آستانه صعود به مرحله بعدی قرار دارند.

استقلال خوزستان در صورت پیروزی در اهواز و تساوی یا پیروزی احتمالی لخویا مقابل الفتح عربستان، با خیالی راحت و به همراه این تیم به مرحله بالاتر صعود می‌کند.
البته به جز امتیاز میزبانی، یکی از بزرگترین شانس‌های نماینده کشورمان این است که در صورت کسب تساوی نیز، با ۹۹ امتیاز پای به مرحله بعدی گذارده و پیروزی الفتح مقابل لخویا با هر نتیجه‌ای، تاثیری منفی در صعود این تیم نخواهد داشت.
پس استقلال خوزستان می‌بایست این فرصت تاریخی را غنیمت شمرده و با چشمانی باز وارد این کارزار شود. چرا که تیم متمول الجزیره، تنها به قصد انتقام وارد اهواز خواهد شد  لذا با توجه به اینکه حتی باخت در این مسابقه برای این تیم ته جدولی خطری ندارد، قطع به یقین با خیالی آسوده و در پی یک بازی تهاجمی و انتحاری، سعی در گلزنی و کسب پیروزی خواهد داشت.
اما از آنجایی که نتیجه این مسابقه نقش مهمی در صعود نماینده کشورمان خواهد داشت، ابتدا باید گل نخوردن و سپس گلزنی در دستور کار شاگردان پور موسوی قرار بگیرد. چرا که اگر گلی دریافت نکرده و گلی نیز به ثمر نرسانند، به هدف خود خواهند رسید. لذا باید با پرسینگ سنگین از یک سوم میانی، دفاعی منطقی و یارگیری من تو من، بازیکنان حریف، فضاها و روزنه‌های بازی خصوصا از عمق و کناره‌های خودی را بخوبی بسته و توپ را به حریف بسپارند تا برای دفاع از حیثیت بر باد رفته و جبران ناکامی دور رفت خویش جلو کشیده و در فکر طراحی حملاتی باشد. این همان چیزی است که باید سید سیروس مترصد آن بوده و آنگاه با انتقال سریع بازی از فاز دفاع به حمله، توسط ستاره‌های تهاجمی خود ( زبیدی، مومنی، بیت سعید، نانگ و افشین ) گل برتری ساز را به ثمر رسانده و سپس از آن دفاع کند.

استقلال خوزستان نباید بازی را تهاجمی آغاز کند چرا که تنها در صورت عقب افتادن و امکان پیروزی الفتح مقابل لخویا می‌بایست روی به بازی تهاجمی و انتحاری بیاورد. زیرا آن موقع دیگر این تیم چیزی برای از دست دادن نداشته و باخت با یک یا دو گل برایش فرقی نخواهد داشت.
از مهمترین بازیکنان تیم استقلال خوزستان میتوان به وحید شیخ ویسی ، محمد طیبی ، دانیال ماهینی ، آرش افشین ، حسن بیت سعید و آلویس نانگ و از تیم اماراتی میبایست به سیف خلفان ، سالم عبدالله ، آیلتون آلمیدا ، سلطان سعید ، کارلوس ، احمد الهاشمی و محمد جمال اشاره کرد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد