امروز

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۲:۳۷ بعد از ظهر

سایز متن   /

۸۲۵۲۰۵۶۷-۷۱۵۹۳۸۱۸

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: احمد اصغری قاجاری  در سفر به آبادان در گفت و گو با خبرنگاران افزود:بر اساس آمار، سال گذشته بیش از ۶ میلیون گردشگر خارجی به ایران آمدند که این میزان در مقایسه با سال قبل آن، افزایش بیش از ۲ میلیون نفری را نشان می دهد.
وی اظهار داشت: با ورود این تعداد گردشگر به کشور در سال گذشته، هشت میلیارد دلار درآمد عاید کشورمان شد و پیش بینی می شود با اصلاح و تامین زیر ساخت های مورد نیاز صنعت گردشگری، این صنعت بیش از گذشته رونق گیرد.
رئیس کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی ایران گفت:کشورمان جزو ۱۰ کشور گردشگری جهان است و با تامین زیرساخت های گردشگری و توجه به نیاز مشتری، می توان آمار ورود گرشگران به کشور را افزایش داد.
اصغری قاجاری ادامه داد:امنیت گردشگران در کشور ایران بسیار بالا بوده به طوری که گردشگران کشورهای مختلف توانایی انجام کارها و برنامه های شخصی خود در جای جای ایران را دارند.
وی تصریح کرد:کمیسیون های گردشگری ایران برای جذب گردشگر و آسان سازی تامین ملزومات گردشگران باید در استان ها بستر ها و زیرساخت ها را فراهم کنند.
رئیس کمیسیون گردشگری،اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی ایران در خصوص مشکلات خوزستان در جذب گردشگر خارجی نیز تصریح کرد:باید بررسی کرد تا بدانیم نبود انگیزه ورود انبوه گردشگران به این استان چیست زیرا این استان هنوز به نقطه اوج خود نرسیده است.
رئیس کمیسیون گردشگری،اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی ایران گفت:به این باور رسیدیم که جاذبه های توریستی برای جذب گردشگر در منطقه خوزستان بسیار بالاست و حتی در دزفول به این نتیجه رسیدیم که سه ثبت یونسکویی داشتند که بسیار چشمگیر بود.
اصغری قاجاری تصریح کرد:استان خوزستان بخصوص در شمال این استان، جاذبه های با انگیزه ای همانند چغازنبیل، سازه های آبی شوشتر و شوش دارد ولی زیرساخت های آن فراهم نیست و نمی توان با این وضعیت مورد استقبال گردشگران قرار گیرد.
وی اظهار داشت:اگر باور ما این است که صنعت گردشگری باید جایگزین صنعت نفت شود باید همت عالی داشته باشیم.
اصغری قاجاری با اشاره به گردشگران صنعتی، زیارتی، فرهنگی، پزشکی اشاره کرد و دلیل این اتفاق مهم را وجود امنیت در کشور دانست و گفت:امن ترین کشور در جهان جمهوری اسلامی ایران است به همین دلیل گردشگر با خیالی آسوده در منطقه ای همانند کویر زندگی می کند بدون آنکه مشکلی برای آنها رقم بخورد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بازگشایی اتاق اکو در خوزستان نیز افزود:تمرکز بیشتر تاجران در ایران به کشور عراق است و برای اینکه افزایش صادرات را داشته باشیم درخواست شد تعدادی از اعضای اتاق بازرگانی استان خوزستان در اتاق ایران و اکو عضو شوند تا از این پتانسیل برای ظرفیت استان خوزستان استفاده شود.

منبع:خبرگزاری ایرنا – مرکز خوزستان

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد