امروز

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۳:۴۳ قبل از ظهر

سایز متن   /

۱۶۰۱۰۴

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: رضا جواهری، رئیس مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری دیروز، ۱۷ اردیبهشت‌ماه در مراسم افتتاحیه این مرکز ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: فضای مجازی پدیده‌ای است که رشد روزافزونی داشته و کم‌کم دارد جای فضای حقیقی را می‌گیرد و اهمیت خاص خود را دارد.

وی افزود: این پدیده علاوه بر مزایا، مخاطراتی نیز به دنبال دارد و برای کاهش مخاطرات این پدیده در کشور باید برنامه مدونی داشته باشیم.

جواهری گفت: شایعات و اکاذیب به سرعت منتشر می شود و اگر نشر شایعات در فضای مجازی رخ دهد، امنیت ملی به خطر می‌افتد و باید آن را پیگیری و از آن جلوگیری شود. در کشورهای خارجی به این مساله رسیدگی شده، اما متأسفانه در کشور ما به آن توجهی نشده است.

وی تصریح کرد: بحث دیگر این مرکز موضوع مقررات ساختاری و زیرساختی است که در این دو مورد باید مسئولان وظایفی را که بر دوش دارند به نحو احسن انجام دهند.

جواهری در خصوص امنیت فضای مجازی عنوان کرد: امنیت جزء لاینفک فضای مجازی است و زمانی که فردی برای خود شبکه یا سامانه‌ مجازی ایجاد می‌کند، باید بحث امنیت آن شیکه را مدنظر قرار دهد؛ در کل مؤلفه‌های امنیت شامل پیشگیری، دفاع و اقدامات بازدارنده است که باید این مولفه‌ها را مدنظر داشته باشیم.

رئیس مرکز مدیریت افتای ریاست جمهوری در خصوص نقش مرکز افتا تصریح کرد: این مرکز نقش حلقه واسطه بین سه بخش اصلی یعنی مراجع حاکمیتی، دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی را بر عهده دارد و از سوی دیگر کلیه دستگاه‌های اجرایی کشور، به عنوان حوزه مصرف محصولات فتا و خدمات افتا و بخش خصوصی نیز به عنوان حوزه تولید محصولات و خدمات با این مرکز مرتبط هستند.

 

وی در خصوص مؤلفه‌ امنیت در فضای مجازی بیان کرد: مولفه امنیت باید به استمرار خدمات فضای مجازی کمک کند و اگر کمکی نکند، مسیر را غلط طی کردیم و اگر به این مسیر غلط ادامه بدهیم در نتیجه فضای مجازی را کند کرده‌ایم.

جواهری با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی برای ارتقای فرهنگ‌ استفاده از فضای مجازی اظهار کرد: با توجه به برگزاری این دوره‌ها ما می‌توانیم فرهنگ را در بین کارمندان و پرسنل‌ افزایش بدهیم و اگر به نتیجه دلخواه در این زمینه رسیدیم، قطعاً این کارمندان باری از دوش ما برمی‌دارند.

وی ضمن تأکید بر شعار امسال “اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال” بیان کرد: به گفته رهبر انقلاب اسلامی اقتصاد باید درون‌زا باشد و باید از پتانسیل داخلی استفاده شود؛ اقتصاد مقاومتی فقط مخصوص ایران نیست بلکه شامل همه جهان می‌شود.

منبع:خبرگزاری ایسنا – مرکز خوزستان

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد