امروز

شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۱:۵۲ قبل از ظهر

سایز متن   /

تفکر جوان

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: انجمن فرهنگی اجتماع محور تفکر جوان طی بیانیه ای با انصراف جناب آقای نعیم فدایی مخالفت کرد.

متن بیانیه به شرح زیر می باشد:

🔸ما زنده برآنیم که آرام نگیریم
🔸موجیم که آسودگی ما عدم ماست

نعیم فدایی یک شخص نیست یک تفکر است.

انتخابات بزرگترین نماد دموکراسی در نظام ماست و در آستانه ی این رویداد سرنوشت‌ساز جای آن است که هر کسی که شیفتۀ عدالت , آزادی , استقلال و توسعه که به تحقق این آرمان‌ها در چارچوب جمهوری اسلامی فکر می‌کند به وظائف و تعهدات خود از نو بیندیشد و با هدف استقرار یک جامعه ارزشی مبتنی بر آموزه‌های اسلام ناب محمدی (ص) و متکی بر اندیشه‌های حضرت امام خمینی (ره) مسئولیت خویش را بازشناسی کند.
بر شهروندان فهیم و اگاه مسجدسلیمان پوشیده نیست که *انجمن فرهنگی اجتماع محور تفکر جوان*طی سال های گذشته با کمک و همفکری جمعی از اقشار جامعه مدنی علی الخصوص جوانان و نخبگان مسجدسلیمانی درتکاپوی ارتقاء فرهنگی سطح شهرستان, اصلاح و هدفمند کردن ظرفیت طوایف, شایسته سالاری و اعتقاد بخرد جمعی در تمامی زمینه ها در شرایط بحرانی و قهقرایی مسجدسلیمان بوده است.
چه بسا یکی از ابتدایی ترین اهداف این تفکر که ایفای نقش جوانان و مشارکت انها در جریانات سیاسی اجتماعی بود را امروز در بطن معادلات سیاسی این شهرستان مشاهده می کنیم و ازین بابت خدا را شاکریم.

وضعیت نابسامان و پرتلاطم امروز, انتخاب‌های پیش‌رو، حوادث ممکن، ظرفیت‌های موجود و بسیاری نکات خرد و کلان دیگر را مورد دقت قرار دادیم و از بعد شخصی بجناب آقای فدایی حق می دهیم که نسبت به شرایط موجود و جنگ نابرابری که در راه است گله مند باشد اما *نعیم فدایی* یک شخص نیست یک تفکر است و در این مسیر نمی تواند شخصی تصمیم بگیرد.

تفکری که اعتقاد دارد وضعیت امروز ما نتیجه انتخاب های غلط ماست و نیز معتقد است *باید در تاریکی شمع روشن کرد* و با تعریف ملاک ها و معیارهایی متناسب از لحاظ شخصی و شخصیتی مردم را برای یک انتخاب عاقلانه و هوشمندانه اگاه کرد.

هر چه پیشتر می رویم می بینیم همان دلایل و عواملی که در وهله‌های گذشته به عدم حضور و بعضن انتخاب برخی افراد در شورا ضربه زده است ما را مصمم می کند تا اجازه ی چنین تصمیمی را بجناب اقای فدایی و تفکر جوانی که ایشان را بصحنۀ انتخابات فرا خوانده بود ندهیم و *معتقدیم زمان زمانی دیگر است* و *حضور را میطلبد* تا فرد یا افرادی به چنین تفکرات غلط و کهنه در مسجدسلیمان خط بطلانی کشیده باشند و سکوت چندین چند ساله مسجدسلیمان از یادرفته را فریاد برارند.

حقیقت امر جناب اقای فدایی از استمرار شرایط و قرائن موجود معترض بود و بنشانه ی اعتراض و رساندن صدای خود بجامعه علی رغم استقبال اقشار مختلف جامعه بالاخص جوانان , در قالب گروه فرهنگی اجتماع محور تفکر جوات از ایشان , طی بیانیه ای اقدام بانصراف نمود, هر چند که ممکن است بعضی دوستان تعابیر متفاوتی را برداشت کرده و بخواهند ازین جریان علیه ایشان سوء استفاده کنند اما کسانی که از *صداقت و اخلاق مداری* ایشان مطلعند گواه این موضوع خواهند بود.

امروز اگر نعیم فدایی و دیگر همفکران این جریان اجتماعی به یک تفکر و یک هدف معتقدند و برای شهروندان و اینده جوانان این شهر ارزشی قائل هستند باید با حضورشان شرایطی را بوجود اورند تا مردم را نسبت بشرایط و انتخاب پیش رویشان اگاه کنند و برای پیروزی تفکرات پاکشان بجنگند, چرا که سکوت ، دست روی دست گذاشتن و کنار کشیدن یعنی استمرار وضعیت اسف بار کنونی و گرهی از مشکلات مردم باز نخواهد شد.
*پاک بودن* خود نشانی از *هویت یافتگی و هدایت یافتگیست* و بداشتن افرادی مثل ایشان که کم هم نیستند افتخار می کنیم.
اینک به نیابت از برادر محجوب و دوست داشتنی شهرمان *نعیم فدایی* اعلام میداریم که ایشان با *توکل به خداوند و به امید ادای وظیفه* قصد خویش را با همیاری و همراهی تمامی اقشار جامعه با شعار
*(تفکر جوان/ گفتمانی مشترک برای آرمانی مشترک)* برای ادامه مسیر در انتخابات پنجمین دوره ی شورای شهر اعلام میدارد.
در پایان بر خود واجب می دانیم از همه ی دوستان و سروران عزیزی که بایشان لطف داشته و چه از طریق تلفنی, پیامک و چه حضوری از ایشان اعلام حمایت کردند ممنون و سپاسگزار باشیم. امید به اینده ای زیبا و مسجدسلیمانی آباد دغدغه و آرزوی قلبی همه ی ماست که در سایه همدلی, وفاق و یک گفتمان مشترک میسر خواهد بود.

خدایا چنان کن سرانجام کار
تو خشنود باشی و ما رستگار

 دبیر انجمن فرهنگی اجتماع محور تفکر جوان
یازدهم اردیبهشت ماه یکهزار و سیصد و نود و شش

 

پایان.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد