امروز

پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۵:۲۶ بعد از ظهر

سایز متن   /

images۱۵۹۶۱۵
باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: دولتی مختاران اظهار داشت: به دلایل زیادی که مهم ترین آن ها عدم هماهنگی بین یگان حفاظت میراث فرهنگی‎ با سازمان اداری‎ است برخی از اماکن باستانی بهبهان تخریب ‎شده‌اند.
وی ادامه داد: عدم این هماهنگی موجب شده تا شهر تاریخی ارگان و زیرتپه سبز (پل سوز) که در دوران فعالیت انجمن دوستداران میراث فرهنگی بهبهان پایگاهی برای حفاظت از آن‌ها برقرار شده بود، محل کاشت هندوانه، گوجه و خیار شود!
مسؤول سابق انجمن دوستداران میراث فرهنگی بهبهان گفت: اطلاع‌رسانی در خصوص ساخت سرویس بهداشتی در یکی از حجره‌های مکان تاریخی‎ قلعه مدرسه، واگذاری بدون مجوز راسته بازار که موجب تخریب آن شد و رهایی چشمه آب گوگردی در روستای گرآب از جمله عواملی بود که موجب انحلال انجمن شد.
این دوستدار میراث فرهنگی تصریح کرد: میراث فرهنگی بهبهان توسط افرادی اداره می‌شود که حتی از نحوه برگزاری جلسات و حضور در آن‌ها بی‌اطلاع هستند و با لباس و پوشش‎های نامناسب و زرق ‎و برق‎دار که مخصوص مجالس عروسی است، در جلسات حضور پیدا می‌کنند!
  مختاران افزود: بی‎مسؤولیتی‌‎ها باعث شده‎ حفاری‎های غیرمجاز در مکان‌های تاریخی اتفاق بیافتد و یگان حفاظت و سازمان میراث فرهنگی مسوولیتی بر عهده نگیرند.
این دوستدار میراث فرهنگی با بیان این ‎که بهبهان یکی از قطب‎های گردشگری است، یادآوری کرد: این شهرستان دارای تنگه‎ها و آسیاب‎های دوره ساسانی در منطقه خائیز است و علاوه بر این چندین مکان تاریخی در شهرهای تشان، زیدان و منصوریه دارد که می‎توانند بسیار درآمدزا باشند.
اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد