امروز

چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۰:۴۵ قبل از ظهر

سایز متن   /

۲۴۴۱۱۳۲

 باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: حرج چلداوی  با اشاره به برگزاری برنامه ها و همایش های فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و هنری در هفته معلم افزود: در این برنامه ها و همایش ها با قدردانی از فرهنگیان نمونه، نقش معلمان در پرورش نسل های آینده و توسعه نیروی انسانی تبیین می شود.

وی انتخاب این معلمان نمونه را براساس ۱۵ معیار وزارتی از جمله تالیف و ترجمه منابع آموزشی، فعالیت های پژوهشی، ارایه مقاله در کنفرانس های ملی و بین المللی دانست و در مورد معیارهای دیگر گفت: ایثارگری، حافظ و قاری قرآن بودن، تولیدات آموزشی مثل ساخت نرم افزار و سخت افزار علمی آموزشی، فعالیت در گرو های آموزشی، قهرمانی در مسابقات ورزشی و کسب رتبه در الگوهای برتر تدریس و مسابقات علمی و فرهنگی از دیگر معیارهای طرح انتخاب معلمان نمونه است.

چلداوی در مورد نامگذاری ایام هفته بزرگداشت مقام معلم در سال ۹۶ اظهار کرد: روز سه شنبه دوازدهم اردیبهشت ماه امسال با عنوان «معلم، ولایت مداری و سلوک مطهری» نامگذاری شده است. چهارشنبه سیزدهم اردیبهشت ماه به نام «معلم و تکریم اجتماعی» و روز سوم و چهارم این هفته نیز به اسم «معلم و پیشکسوتان تعلیم و تربیت» و « معلم، توسعه اجتماعی و انسجام ملی » نامگذاری شده است.روز پنجم، پنجم و ششم هفته بزرگداشت مقام معلم نیز به ترتیب به عنوان « معلم، مسئولیت پذیری و هدایت انقلابی »، «معلم، مرجعیت تربیتی و مولد سرمایه اجتماعی» و « معلم و تکریم سازمانی » نامگذاری شده اند.

بر اساس این گزارش، بیش از یک میلیون نفر دانش آموز زیر نظر ۶۳ هزار فرهنگی تحصیل می کنند و خوزستان همچنان با کمبود ۱۴ هزار معلم روبروست.

منبع:خبرگزاری مهر – مرکز خوزستان

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد