امروز

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۶:۱۲ بعد از ظهر

سایز متن   /

۱۳۹۶۰۱۰۹۱۱۳۰۳۵۵۶۹۱۰۴۰۳۱۸۴

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: عادل نوروزیان با اشاره به تبیین وظایف رسانه‌ها در برهه انتخابات به پنج محور اساسی اشاره کرد و اظهار داشت: تاکید بر حضور پرشور و حماسی مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر و تبیین اهمیت این حضور انقلابی مردم در افزایش اقتدار نظام اسلامی در عرصه بین الملل نخستین وظیفه رسانه‌ها‌ست.

وی با بیان اینکه این حضور پرشور علاوه بر آنکه خواست رهبر انقلاب است بلاشک تضمین کننده امنیت پایدار کشور و افزایش دهنده قدرت نرم ایران اسلامی در منطقه و جهان خواهد بود، افزود: تاکید و کمک به حفظ آرامش روانی مردم و امنیت اجتماعی در استان در برهه انتخابات اصل مهمی است.

مسئول سازمان بسیج رسانه خوزستان بیان کرد: همچنین توجه داشته باشیم که دامن زدن به مطالب واهی و اخبار تایید نشده برای جلب مخاطب در برخی موارد آثار جبران ناپذیری در حوزه امنیت روانی جامعه و امنیت استان برجای خواهد گذاشت.

وی با اشاره به اینکه نکته دیگر حائز اهمیت پرهیز از ایجاد دو قطبی‌‌های کاذب در جامعه است، گفت: احزاب و گروه‌های سیاسی برای جلب آرای بیشتر در مواردی از این حربه استفاده می‌کنند که شاید تامین کننده منافع کوتاه مدت آنها باشد اما تاثیرات جبران ناپذیری بر وحدت و انسجام جامعه بر جای می‌گذارد.

نوروزیان تاکید بر قانون مداری را یکی دیگر از محورهای مهم برشمرد و بیان کرد: ثبت نام برای حضور در انتخابات به معنای پذیرفتن تمام سازوکارهای قانونی پیش‌بینی شده برای آن است و نمی‌توان بخشی از آن را پذیرفت و بخش دیگر را رد کرد.

رسانه‌ها برای حمایت از جریان یا شخص خاص نباید مرزهای اخلاق را زیر پابگذارند

وی افزود: بنابراین چنانچه در مرحله تائید صلاحیت و یا پس از انتخابات شرایط مطابق میل برخی افراد و گروه‌ها پیش نرفت نباید برای تامین منافع شخصی، منافع ملی را زیر پا گذاشت و صحت و سلامت انتخابات را خدشه دار کرد.  این موضوع نیز از مواردی است که رسانه ها باید آن را به کاندیداها و گروههای متبوع آنها یادآوری کنند.

این کارشناس رسانه در تبیین محور چهارم از وظایف رسانه‌ها در ایام انتخابات پیش‌رو گفت: اخلاق مداری یکی دیگر از مواردی است که بعضاً در برهه انتخابات به ورطه فراموشی سپرده می‌شود از این رو رسانه‌ها باید دقت کنند که برای حمایت از جریان یا شخص خاص نباید به تخریب طرف مقابل پرداخت و مرزهای اخلاق را زیر پا گذاشت.

وی ادامه داد: به عبارتی در دوره تبلیغات انتخاباتی کاندیداها و احزاب و گروه‌ها نباید به گونه‌ای رفتار کنند که همانند انتخابات اخیر در آمریکا  کلیت نظام حاکم زیر سوال رود بلکه از فردای انتخابات همگان باید با اتحاد در راستای تعالی دوچندان کشور گام برداریم.

نوروزیان شایسته سالاری و تاکید بر انتخاب اصلح را یکی دیگر از محورهای مهم عنوان کرد و گفت: رسانه‌ها با تبیین صحیح و واقعی برنامه‌ها و شاخص‌های نامزدهای انتخابات می‌توانند به انتخاب افراد شایسته و اصلح توسط مردم کمک کنند.

وی گفت: در صورتی که این مهم به حقیقت بپیوندد می‌توان امیدوار بود که شورای شهری تشکیل شود که بتواند پاسخگوی انتظارات مردم باشد و در سطح کلان نیز با انتخاب رئیس جمهوری شایسته سبب سربلندی و عزت نظام اسلامی و مردم در سطح بین‌المللی شویم.

منبع:خبرگزاری تسنیم – مرکز خوزستان

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد