امروز

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۳:۵۸ قبل از ظهر

سایز متن   /

۱۳۹۵۰۸۱۲۱۹۲۹۰۴۱۴۹۹۰۹۰۲۵۴

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: غلامرضا شریعتی دیروز در جلسه شورای عشایر خوزستان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد اظهار داشت: کارگروه‌های مختلف امور عشایر باید با حضور فرمانداران برگزار و پیگیری‌ها نیز صورت بگیرد.

وی با اشاره به این‌که تلاش‌ها در حوزه عشایر توسط امکانات شهری صورت بگیرد‌‌ چرا که واگذاری همه اقدامات به استان امکان‌پذیر نیست، افزود: اقدمات اصلی توسط فرمانداری با تشکیل کارگروه‌ها طبق استانداردها انجام شود.

استاندار خوزستان با اشاره به مشکلات بخش راهداری عشایر خوزستان گفت: برای انجام اقدامات لازم مسئله راه‌ها و رفت‌ و آمدهای عشایر لازم است به راهداری اداره کل حمل و نقل پایانه‌های خوزستان سپرده شود.

شریعتی با تأکید بر لزوم رسیدگی به بهداشت و درمان بانوان و ضرورت فراهم سازی امکانات لازم، گفت: سرطان‌های مختلفی در کشور شایع شده که لازم است ویژه عشایر خوزستان تدابیر لازم اندیشیده شود.

وی ادامه داد: با استفاده از کانکس‌های مجهز می‌توان پیشگیری‌های لازم انجام شود تا از بروز مشکلات بسیار برای بانوان عشایر خودداری کنیم.

نباید عشایر را به عنوان یک قشر مولد جامعه به قشر مصرف کننده تبدیل کرد

استاندار خوزستان با بیان این‌ که موضوعات اجتماعی و انسانی عشایر باید با توجه به تمامی ملاحضات در دستور کار قرار گیرد، ادامه داد: نباید بدون برنامه‌ریزی و مطالبه‌گری عشایر را به عنوان یک قشر مولد جامعه به قشر مصرف کننده حاشیه‌ای تبدیل کرد.

شریعتی افزود: تا شرایط، اقدامات و مولد بودن در اسکان لحاظ نشود هزینه‌های اجتماعی و فرهنگی دو چندان می‌شود و شاهد آسیب‌های بسیاری خواهیم بود.

سیده فرانک موسوی، مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات غذایی و تغذیه ۱۴ مدرسه شبانه روزی عشایر خوزستان، گفت: بنا شد که این مسأله از طریق بودجه غذا و دارو تأمین شود و اقلام مایحتاج ۱۲۰۰ دانش‌آموز این مدارس از طریق اصناف مختلف فراهم شود.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان مدارس شبانه روزی عشایر در معرض خطر غذایی هستند، بیان کرد: باید برای انجام اقدامات لازم در شورای امنیت غذایی این مسأله مطرح شود.

منبع:خبرگزاری تسنیم – مرکز خوزستان

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد