امروز

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۶:۳۹ بعد از ظهر

سایز متن   /

۲۳۹۳۳۵۲

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: استقلال خوزستان بی گمان قواعد را بر هم زده است، این تیم کاملا همه پیش بینی ها را در مورد خودش و در چارچوب دنیای فوتبال به هم زده و گستاخانه جلو می رود.

خیلی ها پیش از شروع مسابقات لیگ قهرمانان نگران بچه های خوزستان بودند، همان ها که سال قبل بلند پروازی کردند و در حضور تیم های متمول تر بر سکوی قهرمانی ایستادند.

همان بچه های خوزستان، پس از آن قهرمانی از هم گسستند، تیمشان، عشقشان، دنیای امروز و آینده شان تحت تاثیر قرار گرفت، زد بی زدهایشان  دچار مشکل شدند. آنجا در خوزستان حالا علاوه بر ریزگردهای پر رنگ هوا و آب شیرکاکائویی پول هم نبود. مدتی برخی مسئولان با استقلال خوزستان «دستش ده» بازی کردند، مدتی بعد صاحبان دوباره قول هزینه کردن دادند.

مدتی اینگونه گذشت، آن جوان ها اما همچنان سرگشته و حیران به اطراف نگاه کردند، آنها لایق اتفاقات بهتری بودند قهرمان بودند، برترین بودند اما انگار ریز گردها اجازه نداد آنها را ببینند. بچه های کارون اما تصمیم جدیدی گرفتند، آنها پول نمی گرفتند اما تعصب به اهواز را طوری معنی کردند که استقلالی های اهواز را دور خود جمع کردند.

استقلالی های خوزستان در لیگ قهرمانان برخلاف همه پیش بینی ها تا اینجا بهترین تیم هستند و نتایج خوبی گرفته اند. نمی دانیم صعود می کنند یا نه اما تا همینجا هم شاخ غول را شکسته اند.

نمی دانیم تا کجا با این بی پولی روحیه جنگجویی خود را حفظ می کنند اما این را می دانیم که می خواهند از این گذرگاه، از گذرگاه بی پولی استقلال خوزستان عبور کنند و خودشان را به تیم های ثروتمند تر برسانند و این اصلا انگیزه کوچکی نیست. این انگیزه می تواند تیم ها را بالا و بالاتر ببرد و استقلال خوزستان را شاید بتواند به مرحله بعد لیگ قهرمانان هم برساند. کاری که مطمئنا بچه های آبی کارون را بیش از همیشه در ویترین فروش قرار می دهد و قیمت‌شان را بالا و بالاتر می برد.

از قدیم می گویند مبارزه بهتر توسط کسانی صورت می گیرد که گرسنه هستند، نه فقط گرسنه پول، بلکه گرسنه افتخار، شهرت، محبوبیت، خدمت و هر گرسنگی دیگری. الفتح چند صد میلیاردی حالا تشنه انتقام است، دیگر تیم ها هم صف کشیده اند، باخت آنها به بچه های خوزستان با آنهمه ثروت و پول برخورنده بوده اما این استقلال خوزستان این تشنگان معرفی شدن به فوتبال آسیا و ایران، به این راحتی عقب نمی نشینند.

آنها بیش از همیشه خواهند دوید چون می دانند که چه دامی برایشان در آنسوی خلیج فارس پهن شده است. استقلال خوزستان اما پرچم خوزستان را بالا نگه داشته است. الجزیره و لخویا هم قدرت استقلال خوزستانی را که دست کم می گرفتند دیدند، آنها حالا می دانند قهرمان و نایب قهرمان و تیم سوم واقعی ایران همین بچه هایی هستند که با دست خالی حریف می طلبند و به امثال الفتح به شکل نردبان ترقی نگاه می‌کنند نه فقط یک حریف برای لیگ قهرمانان آسیا.

باید دید سیروس پورموسوی چه تله ای برای الفتح عربستان در نظر دارد. باید دید او چه می کند و استقلالی های خوزستان چقدر دیگر به ویترین بزرگ آسیا نزدیک می شوند؟

منبع:خبرگزاری مهر – مرکز خوزستان

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد