امروز

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۲۲:۵۹ بعد از ظهر

سایز متن   /

۲۰۷۱۵۳۹

 باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: استقلال و تراکتورسازی برگزار کننده حساس ترین بازی هفته بیست و هشتم لیگ برتر هستند. دیداری که برنده آن می‌تواند امیدوار باشد به احتمال فراوان نایب قهرمان این فصل خواهد بود. این دیدار می‌تواند حاوی نکات زیادی باشد که بسیاری از آنها از جمله رودرویی قلعه‌نویی و منصوریان، رودررویی قلعه‌نویی و رحمتی و… ذکر شده است. اما این بازی نکات آماری جالب توجهی هم دارد که نمونه‌هایی از آن را در زیر می‌آوریم.

* اولین دیدار در لیگ برتر
نخستین دیدار دو تیم در لیگ برتر، به اولین دوره برگزاری این مسابقات در سال ۸۰ باز می گردد. اولین دیدار دو تیم در ورزشگاه آزادی و به میزبانی آبی پوشان انجام شد و استقلال در آن بازی با مربیگری منصور پورحیدری به میدان رفت و به پیروزی ۴ بر صفر رسید. در آن بازی محمدنوازی از روی نقطه پنالتی، سیروس دینمحمدی، یدالله اکبری و فرزاد مجیدی برای آبی پوشان گلزنی کردند تا اولین دیدار این دو تیم در تاریخ برگزاری لیگ برتر با پیروزی پر گل استقلال به پایان برسد.

دیدار برگشت دو تیم در همان مسابقات نیز در تبریز با پیروزی یک بر صفر آبی پوشان به پایان رسید که در آن بازی سید علی موسوی زننده تکل گل آبی پوشان بود. تراکتورسازی در پایان آن فصل به لیگ دسته اول سقوط کرد.

* ۱۷ باز در لیگ برتر
سابقه بازی‌های دو تیم در لیگ برتر به ۱۷ بازی می‌رسد و بازی هفته بیست و نهم آنها هجدهمین دیدار دو تیم در لیگ برتر است. در هفده بازی گذشته سهم استقلال ۴ پیروزی و سهم تیم تراکتورسازی ۷ پیروزی بوده است. ۶ بار هم دیدارهای دو تیم با نتیجه مساوی به پایان رسیده است.

* بهترین نتیجه دو تیم مقابل هم
بهترین نتیجه‌ای که استقلال در لیگ برتر مقابل تراکتورسازی کسب کرده به پیروزی ۴ بر صفر آبی پوشان در نخستین دیدار آنها در لیگ برتر باز می‌گردد. در مقابل نیز تیم تراکتورسازی یکبار با حساب ۴ بر یک موفق به شکست دادن استقلال شده که این نتیجه هم بهترین نتیجه سرخ پوشان تبریز مقابل آبی پوشان تهران است. این دیدار هم در ورزشگاه آزادی برگزار شده تا این ورزشگاه شاهد پرگل ترین پیروزی های هر دو تیم باشد.

* نتایج خوب هر دو تیم خارج از خانه
هر دو تیم در سوابق گذشته دیدارهایی که داشتند معمولا خارج از خانه بهتر مقابل هم نتیجه گرفته‌اند. تا جایی که تراکتورسازان در هر چهار بازی آخری که با استقلال در ورزشگاه آزادی داشته‌اند پیروز شده‌اند و آبی پوشان هم در سه بازی آخری که با تراکتورسازی در تبریز داشته اند طعم شکست را نچشیده‌اند.

* گل‌های زده دو تیم
تیم استقلال در همه دیدارهایی که با تراکتورسازی در لیگ برتر داشته است، ۲۲ بار موفق به گل زنی شده و این در حالی است که تیم تراکتورسازی نیز تا قبل از این بازی ۲۵ بار دروازه استقلال را در بازی‌های گذشته باز کرده بودند.

* آمار کل بازی های دو تیم
دو تیم به جز لیگ برتر، در جام آزادگان، جام تخت جمشید و جام حذفی هم بارها به مصاف هم رفته‌اند. مجموع دیدارهایی که برابر هم در همه تاریخ فوتبال ایران برگزار کرده‌اند ۳۷ بازی است که در این ۳۷ بازی استقلال ۱۷ و تراکتورسازی ۸ بار به پیروزی رسیده‌اند و ۱۲ بار هم بازی های دو تیم با نتیجه مساوی به پایان رسیده است. در این تعداد بازی آبی پوشان تهران ۶۰ و سرخ پوشان تبریز ۴۰ گل به ثمر رسانده‌اند.

* همه مربیانی که روی نیمکت دو تیم نشسته‌اند
در مجموع ۱۷ بازی گذشته دو تیم در لیگ برتر برای تراکتورسازی مردانی چون: محمود یاوری، فراز کمالوند، امیر قلعه‌نویی، تونی اولیورا، مجید جلالی و رسول خطیبی بعنوان سرمربی روی نیمکت این تیم مقابل استقلال نشسته اند و در مقابل نیز برای استقلال مردانی چون: منصور پورحیدری، ناصر حجازی، امیر قلعه‌نویی، فیروز کریمی، صمد مرفاوی، پرویز مظلومی و علیرضا منصوریان هدایت  آبی پوشان را بر عهده داشته‌اند.

بدیهی است که در این میان امیر قلعه نویی تنها فردی است که سابقه نشستن روی نیمکت هر دو تیم را برابر هم دارد و مرد مشترک نیمکت دو تیم بوده است.

استقلال و تراکتورسازی از ساعت ۱۷:۴۵ روز پنجشنبه در چارچوب هفته بیست و هشتم رقابت های لیگ برتر با هم دیدار می‌کنند.

مبع: خبرگزری مهر – مرکز خوزستان

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد