امروز

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۰:۳۰ قبل از ظهر

سایز متن   /

۱۵۸۸۹۴

 باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: حجت‌الاسلام والمسلمین مجید ناصری‌نژاد در این خصوص اظهار کرد: قانون اختصاص دو درصد از فروش نفت به ۳ درصد تبدیل شده و برای استان پایدار است و هیچ مشکلی ندارد و در قانون بودجه ۹۶، ۳ درصد از درآمدهای حاصل از فروش نفت به استان خوزستان تعلق می‌گیرد.

وی افزود: نمایندگان مجلس استان علاوه بر ۳ درصد فروش نفت که در برنامه بودجه ۹۶ تصویب شد، به دنبال اضافه کردن اختصاص ۳ درصد از پیمان‌های نفت در منطقه بودند که هرگاه پیمان نفتی در منطقه بسته می‌شود، ۳ درصد از آن پیمان به حوزه پیرامون عملیات اجرایی آن پیمان اختصاص پیدا کند که این مسأله با ایراد شورای نگهبان مواجه شد و فعلاً تصویب نشده است.

ناصری نژاد تصریح کرد: این کار را امسال نتوانستیم به نتیجه برسانیم اما قطعا در آینده به نتیجه خواهد رسید و از این موضوع دست بر نخواهیم داشت تا ۳ درصد از درآمد پیمان‌هایی که در منطقه نیز بسته می‌شوند به خوزستان اختصاص پیدا کند.

وی گفت: الزام شرکت‌های نفتی به بکارگیری نیروهای بومی، پیمانکاران بومی، بحث کمک به محیط زیست و تقویت مسائل زیست محیطی در مجلس تصویب شده و هیچ مشکلی ندارد و شرکت‌های نفتی موظف هستند به این قوانین پایبند باشند.

ناصری نژاد ادامه داد: شرکت‌های نفتی عملکرد مناسبی در بحث خدمات اجتماعی به مناطق نفتی در استان خوزستان نداشته‌اند و بسیاری از مشکلات وجود دارند که نفت می‌تواند آن‌ها را حل کند.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اکنون روند، مثبت است و توجه مسئولان به این مسأله و بحث خدمات اجتماعی نفت بهتر شده است اما ابتدای کار هستیم و تا رسیدن به هدف مطلوب فاصله زیادی داریم.

منبع:خبرگزاری ایسنا – مرکز خوزستان

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد