امروز

چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۵:۴۳ قبل از ظهر

سایز متن   /

۲۲۶۴۲۶۶

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: فرشید پور حاجت ظهر امروز در نشست هم اندیشی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خوزستان در شادگان اظهار کرد: بحث حاشیه نشینی و بافت فرسوده در کشور بیداد می کند. ۱۹ میلیون نفر بدمسکن در کشور داریم و این بحران در استان خوزستان شرایط بدتری دارد.۱۲ درصد کل بافت فرسوده کشور در خوزستان است در حالیکه تسهیلات در نظر گرفته برای این بخش بسیار ناچیز است.

پورحاجت بیان کرد: با توجه به اینکه سهم عمده از سکونتگاه های ناامن کشور در خوزستان است یک نسخه تسهیلگر و حمایتی برای این استان درنظر گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه صنعت ساختمان و مسکن طی سه سال اخیر در رکود به سر می برد، بیان کرد: مصداق بارز حمایت از تولید را باید در صنعت ساختمان و مسکن اختصاص جستجو کرد چرا که ۱۸ درصد اشتغالزایی را شامل می شود. این صنعت قوانین دست و پاگیری دارد و در حوزه تسهیلات ۳۲ درصد سود و ۹ درصد ارزش افزوده را برای کارفرمایان ما درنظر گرفته اند آن هم در شرایطی که صنعت ساختمان و مسکن در رکود است.

رئیس انجمن انبوه سازان خوزستان با اشاره به اینکه اصلاح سیستم بانکی یک مطالبه مردمی است، بیان کرد: عدالت مالیاتی در حوزه مسکن رعایت نشده است. به دنبال فرار از مالیات نیستیم ولی خواستار اصلاح قوانین وضع شده اشتباه هستیم.

پورحاجت بیان کرد: بحث قانون پیش فروش هم باید در مسکن اصلاح شود، هرچند شرایط بانک ها را می دانیم ولی دوست داریم از چنین قانونی به نحو احسن برای خروج از رکود استفاده شود. در حقیقت این قانون در حال حاضر به بن بست رسیده با وجود اینکه بهترین ابزار مالی ما برای خروج از رکود است.

منبع:خبرگزاری مهر – مرکز خوزستان

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد