امروز

چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۸:۴۸ بعد از ظهر

سایز متن   /

۱۳۹۵۰۸۲۱۱۲۳۲۳۶۴۰۴۹۱۷۳۵۶۴

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: درباره مجموع عملکرد پست استان خوزستان در سال گذشته با اشاره به شاخص‌های پستی اظهار داشت: سرانه مرسولات پستی از ۵٫۷ در سال ۹۲ به ۷٫۱ در سال ۹۳ و نیز از ۷٫۳ در سال ۹۴  به  ۷٫۴ تا پایان سال ۹۵ افزایش یافته است.

وی افزود: تعداد ۳۲ میلیون مرسوله در سال ۹۴ و بیش از ۲۹ میلیون مرسوله در یک سال گذشته جابه‌جا شده است.

مدیرکل پست خوزستان بیان کرد: پوشش مساحتی ۸۰ کیلومتر مربع به ازای هر واحد پستی و نیز پوشش جمعیتی ۵ هزار و ۶۶۵  نفر به ازای هر واحد پستی از دیگر اقدامات پست خوزستان در راستای ارائه هر چه بهتر خدمات مرتبط با پست بوده است.

وی با اشاره به توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات گفت: همه خطوط دیتا از ۵۱۲kb  به ۲mb و نیز خطوط Mpls از ۲mb به ۱۰mb ارتقا یافته است.

حموله عنوان کرد: همچنین شهرهای رامشیر، حمیدیه، ملاثانی، لالی، کارون، هندیجان، و هویزه به شبکه اینترانت شرکت پست متصل شدند و نیز از امکان بهره‌برداری از خدمات پستی بهره‌مند شدند.

وی به نصب برنامه جامع قبول تحت وب در همه دفاتر دولتی و خصوصی شهری و روستایی اشاره کرد و ادامه داد: برنامه مبادله یکپارچه در ۳۸ نقطه مبادله و توزیع استان نصب شده، همچنین همه موزعین به گوشی‌های هوشمند برای توزیع مکانیزه و رهیابی آنی مرسولات تجهیز شدند.

مدیرکل پست خوزستان ضمن بیان اینکه سیستم کنترل و رهگیری هوشمند ناوگان پستی بین شهری و بین استانی (GPS) نصب شد، به توسعه محصولات  و خدمات نوین در پست اشاره و تصریح کرد: راه‌اندازی پست همراه (USSD) جهت پیگیری لحظه‌ای مرسولات پستی، پست نت، سرویس پس کرایه، پست بار، پست لجستیک و پست مالی از دیگر اقدامات پست خوزستان بوده است.

وی درباره انجام طرح‌های نیابتی وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف گفت: اداره کل پست استان خوزستان در راستای کاهش ترددهای درون شهری و همچنین آسایش مردم استان با انعقاد قراردادهایی با ادارت و سازمان‌های استانی نسبت به ارائه خدمات به صورت حضوری، الکترونیکی و وکالتی اقدام می‌کند که در این راستا می‌توان به ارائه بیش از ۴ خدمت ثبت احوال شامل ثبت نام کارت ملی هوشمند، تحویل کارت ملی، توزیع شناسنامه و توزیع شناسنامه نوزاد اشاره کرد.

حموله افزود: راه‌اندازی بیش از ۱۷۳  ایستگاه جهت ثبت نام کارت ملی هوشمند شهروندان خوزستانی و نیز ارائه بیش از ۷ خدمت ثبت اسناد شامل سند تک برگ، خلاصه معامله، فسخ معامله، توزیع اخطاریه دفاتر، توزیع اوراق اجرائیه، پلمپ دفاتر تجاری و توزیع سند مالکیت در زمره دیگر اقدامات پست قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به ارائه خدمات توزیع گذرنامه و توزیع روادید زائران کربلای معلی توسط پست خوزستان همچنین درباره فعالیت‌های بخش خصوصی و اشتغالزایی خاطرنشان کرد: در این زمینه بیش از ۱۷۳ ایستگاه ثبت‌نام کارت ملی هوشمند با استفاده از توان بخش خصوصی با اشتغالزایی بیش از ۲۰۰ نفر، سرویس توزیع مرسولات تجارت الکترونیک با استفاده از توان بخش خصوصی و اشتغالزایی بیش از ۷ نفر و نیز سرویس توزیع امانات پستی با استفاده از توان بخش خصوصی و اشتغالزایی بیش از ۵ نفر راه‌اندازی شد.

مدیرکل پست خوزستان ارائه خدمات در بیش از ۳۴۵ دفتر ICT روستایی و ۱۶ نمایندگی پستی روستایی و نیز ارائه خدمات در بیش از ۳۵۶ دفتر خصوصی شهری را از دیگر اقدامات پست خواند و گفت: همچنین در زمینه طرح‌های عمرانی می‌توان به تامین و تجهیز پروژه کارت ملی هوشمند و نیز نوسازی ناوگان بین شهری و بین استانی اشاره داشت.

منبع:خبرگزاری تسنیم – مرکز خوزستان

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد