امروز

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۹:۳۰ بعد از ظهر

سایز متن   /

۱۵۸۴۲۸

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: بیژن سیستانی مدیر بازسازی و ارتقاء دستگاه‌ها و تجهیزات حفاری شرکت در این باره توضیح داد: دستگاه تمام برقی ۵۶ فتح یکی از سه دکلی  است که در ابتدای فعالیت سایت، در نوبت بازسازی قرار گرفت.

 

وی با اشاره به آغاز به کار سایت بازسازی دستگاه‌های حفاری همزمان با سی و هفتمین سالگرد تاسیس شرکت ملی حفاری، افزود: در تعمیرات دوره‌ای (اورهال) این دستگاه به نحوی تمامی تجهیزات آن نوسازی و روزآمد شده است.

سیستانی از بازسازی کامل سازه دکل، ساخت مخازن جدید سیال و آب، تعمیرات کلی دراورکس، پمپ‌های سیال، سامانه کنترل برق ( SCR )، کمپرسورها، الکتروموتورها، میکسر، کرون و دیگر متعلقات دستگاه اشاره کرد.

وی با بیان این‌که هم‌اکنون هماهنگی برای انتقال این دستگاه به موقعیت عملیاتی در حال انجام است، تصریح کرد: پیش از این و در اواخر سال گذشته نیز دستگاه حفاری ۵۷ فتح بازسازی و در موقعیت مورد نظر وارد مدار عملیات شد.

مدیر بازسازی و ارتقای دستگاه‌ها و تجهیزات حفاری شرکت اظهار کرد: مراحل تعمیرات اساسی و نوسازی دستگاه حفاری ۸۲ فتح هم با ۸۵ درصد پیشرفت کار در دست اجراست و تا ۱۰ روز آینده به اتمام خواهد رسید.

 

وی با اشاره به این‌که زمان پیش ‌بینی ‌شده برای بازسازی هر دستگاه حفاری خشکی ۶۰ روز در نظر گرفته شده است، گفت: همچنین اورهال دکل حفاری  ۴۲ فتح با پشتیبانی سایت بازسازی اهواز در موقعیت عملیاتی در جزیره خارگ در مراحل اجرا قرار دارد.

سایت بازسازی دستگاه‌های حفاری شرکت ملی حفاری ایران در زمینی به مساحت ۹ هکتار در مرکزیت شرکت موسوم به سدین احداث و در آن امکانات و تجهیزات لازم برای بازسازی همزمان چهار دستگاه حفاری پیش‌ بینی شده است.

مراحل بازسازی (اورهال) دستگاه‌های حفاری مشتمل بر سازه، مخازن سیال، مخازن آب، تجهیزات مکانیک شامل پمپ‌های سیال، ژنراتورها، سیستم بالابری، تجهیزات برق شامل تراکشن موتورها، الکتروموتورها و سامانه کنترل برق (SCR ) و تجهیزات الکترونیک و ابزار دقیق است؛ در بازسازی و تعمیرات دستگاه‌ها و تجهیزات حفاری در این سایت از توان شرکت‌‌ها و پیمانکاران داخلی استفاده می‌شود و در این ارتباط ۱۸ شرکت و پیمانکار طرف قرارداد هستند.

منبع:خبرگزاری ایسنا – مرکز خوزستان

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد