امروز

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۰:۳۷ قبل از ظهر

سایز متن   /

۲۴۰۸۸۵۹

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: یدالله شمایلی صبح امروز در حاشیه بازدید معاون اول رئیس جمهور از کانال انتقال آب به عرصه های فوق بحرانی گرد و غبار در جنوب شرق اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این کانال که به نام کانال مهندی پور شریفی نامگذاری شده است، برای مرطوب کردن بخشی از اراضی عرصه های فوق بحرانی جنوب شرق اهواز به مساحت ۴۰ هزار هکتار  احداث می شود.

وی افزود: طول کانال ۴۴ کیلومتر است و عرض کف آن ۵۰ متر و در مقطع بعدی آن ۳۰ متر خواهد بود.

شمایلی تصریح کرد: طی مراحل ساخت کانال چند عبور سنگین از کانال کوت امیر، نهر بهره و مالح، خط راه آهن اهواز بندر امام و چند خطوط لوله گاز و نفت، جاده های روستایی و نهرهای آبیاری کشاورزی در این منطقه خواهیم داشت.

مدیرعامل موسسه جهاد نصر بیان کرد: شرکت های پیمانکاری و مشاوران اجرایی طرح مشغول به کار هستند تا طی روزهای آینده در فاز اول ۱۰ کیلومتر ابتدای کانال را افتتاح کنند.

وی خبر داد: با احداث این کانال بخشی اراضی فوق بحرانی جنوب شرق اهواز را مرطوب می کنیم هرچند کارهای بیولوژیک و نهال کاری نیز باید انجام شود ولی چون زمان بر است باید کار مرطوب کاری را نیز انجام دهیم.

شمایلی یادآور شد: تامین آب این کانال از طریق مجتمع پرورش ماهی آزادگان انجام می شود و ۲۰ متر مکعب بر ثانیه دبی آن است.

مدیرعامل موسسه جهاد نصر ادامه داد: از دهم اسفند ماه سال گذشته عملیات ساخت این کانال را آغاز کردیم و مردم منطقه همکاری خوبی در ساخت این کانال داشتند.

شمایلی در ارتباط با فلسفه نامگذاری کانال گفت: پور شریفی یکی از  فرماندهان مهندسی پشتیبانی جنگ بوده که افتخارات زیادی در دوران دفاع مقدس برای ما به ارمغان آورده که برای گرامیداشت یاد وی و شهدای جهاد سازندگی این نام گزاری انجام گرفته است.

طبق این گزارش ، در این بازدید، وزرای نیرو و کشاورزی نیز حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری مهر – مرکز خوزستان

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد