امروز

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۷:۰۳ بعد از ظهر

سایز متن   /

۲۴۱۹۰۲۷

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: به نقل از رویترز، کاخ سفید در بیانیه ای از گفتگوی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با «ولادیمیر پوتین» همتای روس وی، برای عرض تسلیت از بابت جان باختن شماری از مردم روسیه در حادثه بمب گذاری در ایستگاه متروی سن پترزبورگ، خبر داد.

این حادثه که دیروز دوشنبه اتفاق افتاد به کشته شدن ۱۱ نفر و مجروح شدن ۴۵ نفر دیگر منجر شد.

 آزمایش بقایای اجساد انسانی کشف شده در محل حادثه نشان می دهد که این انفجار توسط یک بمبگذار انتحاری صورت گرفته است.

به گفته کاخ سفید، ترامپ در گفتگو با پوتین، حمایت کامل دولت واشنگتن را از پاسخ گویی به این حمله (تروریستی) و اجرای عدالت در خصوص عاملین آن ابراز کرده است.

همچنین طرفین بر لزوم شکست قاطعانه و سریع تروریسم اتفاق نظر داشته اند.

ترامپ پیشتر نیز در پاسخ به پرسش روزنامه نگاران در خصوص انفجار سن پترزبورگ گفته بود: وحشتناک. [اتفاقی] وحشتناک در سراسر جهان در حال رخ دادن است. اتفاقی کاملاً وحشتناک!

این در حالی است که برخی کارشناسان می گویند کلید این اقدام تروریستی را باید در صحبت های اخیر «نیکی هیلی» نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد جستجو کرد.

نیکی هیلی در اظهاراتی درباره تحولات سوریه، به لزوم بیرون راندن ایران از تحولات سوریه پرداخت و اعلام کرد برای این منظور باید به روسیه فشار بیاوریم.

اساسا علاوه بر فشارهای اقتصادی و سیاسی، غربی ها و در راس آنها آمریکایی ها از ابزار ترور و کشتار نیز برای فشار بر دولت ها و کشورها استفاده می کنند، مشابه ترور دانشمندان هسته ای ایران که با هدف فشار بر ایران برای متوقف کردن برنامه های هسته ایش صورت می گرفت.

منبع:خبرگزاری مهر

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد