امروز

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۲:۳۴ قبل از ظهر

سایز متن   /

 ۴۱۴۲۰_۳۰۶

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: علی خدادادی با اشاره به فعالیت اعضای هلال احمر در پست‌های ایمنی و سلامت مسافران نوروزی اظهار داشت: از ابتدای آغاز طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در ۲۵اسفند ماه سال گذشته تا کنون به بیش از ۱۴۰ هزار نفر خدمات ارائه شده است.

وی با بیان اینکه در ایستگاه‌های سلامت برپا شده توسط جمعیت هلال احمر خوزستان ۱۱هزار نفر از خدمات بهره‌مند شده‌اند، افزود: همچنین بیش از ۱۳ هزار نفر از فضاهای دوستدار کودک و نیز ۵هزار نفر از خیمه نماز استفاده کرده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به اینکه بیش از ۱۷هزار نفر به کمپین “نه به تصادفات جاده‌ای” پیوستند، بیان کرد: تاکنون با هدف ارائه خدمات بیشتر و اطلاع‌رسانی‌های لازم ۱۱۲ هزار نسخه نقشه و ۱۰۰ هزار نسخه بروشور در بین مسافران توزیع شده است.

وی درباره خدمات ارائه شده در طرح ملی امداد و نجات نوروزی جمعیت هلال احمر استان خوزستان گفت: به ۴۸ مورد از تصادفات جاده‌ای ارائه خدمت و امدادرسانی شده که ۶۷ نفر به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها منتقل و نیز ۷ نفر به صورت سرپایی درمان شده‌اند.

خدادادی با بیان اینکه متاسفانه ۴ نفر در حوادث تعطیلات اخیر فوت شدند، عنوان کرد: در زمینه خدمات حضوری به ۱۰ هزار و ۷۶ نفر به صورت سرپایی خدمات درمانی ارائه شد و همچنین در این بخش ۲۸ نفر انتقالی به مراکز درمانی داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه به ۴۸۸۰ نفر از مبحث خدمت اسکان بهره‌مند شدند، درباره آمار کل خدمات ارائه شده به کاروان‌های راهیان نور ، تصریح کرد: در زمینه آمار خدمات درمان سرپایی به بیش از  ۵۳۹۰  نفر از زائران راهیان‌نور خدمات ارائه شده و همچنین ۱۰نفر به مراکز درمانی منتقل شدده‌اند.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰۷۵ نفر از زائران توسط جمعیت اسکان داده شده‌اند، همچنین به تعداد پست و تجهیزات به کار رفته در پایگاه‌ها اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: ۲۰ پست موقت، ۱۸ پایگاه، ۳۸دستگاه آمبولانس، ۱۵ خودرو  نجات، ۵دستگاه موتورلانس و نیز یک فروند بالگرد از مجموع پست و تجهیزات به کار رفته در پایگاه‌ها بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان درباره نیروهای شرکت کننده در طرح ملی امداد و نجات نوروزی بیان کرد: ۴۴۹ نفر تعداد کل نیروهای فعال در طرح  ایمنی و سلامت مسافران نوروزی است.

وی نیز به روز طبیعت اشاره کرد و عنوان کرد: ۲۵ تیم امدادی شامل ۴۵۸ نفر با استفاده از ۳۸ آمبولانس و نیز ۱۱ خودروی پشتیبانی به ارائه خدمات امدادی پرداخته‌اند که در این زمان به ۶۱۵ نفر درمان سرپایی شدند.

منبع:خبرگزاری تسنیم – مرکز خوزستان

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد