امروز

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۲:۳۰ بعد از ظهر

سایز متن   /

۸۲۴۸۰۶۳۳-۷۱۵۱۵۷۰۵

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: عبدالرضا فرجیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: درخواست بخشش قبض برق بهمن پارسال مردم خوزستان، به امضای تعدادی از خانواده های شهدا و جانبازان به صورت دو صفحه’ آ چهار’ روز ۲۲اسفند ۱۳۹۵ روز بزرگداشت مقام شهید تقدیم استاندار خوزستان شد.
وی گفت: در این تومار از استاندار خوزستان درخواست شده بود در صورت ملاقات با رئیس جمهوری یا وزیر نیرو ، درخواست بخشش قبض برق بهمن ارائه شود که استاندار در نهایت در نامه ای به رئیس جمهوری به انضمام درخواست خانواده های شهدا و جانبازان ، این خواسته را مطرح و رئیس جمهوری ضمن موافقت با این درخواست ، دستور بخشش قبض برق بهمن ۱۳۹۵ را به حمید چیت چیان وزیر نیرو صادر کرد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان در ادامه گفت:درخواست خانواده های شهدا و جانبازان در خصوص بخشش قبض بهمن ۱۳۹۵ برای همه مردم خوزستان بود و اصلا درخواست قشری و صنفی نبود.
برخی رسانه های نوشتاری و مجازی در خوزستان به تازگی مطرح کردندکه درخواست بخشش قبض برق بهمن ۱۳۹۵ از سوی خانواده های شهدا و ایثارگران خوزستان نبوده است بلکه این خواسته از سوی استانداری خوزستان مطرح و سپس به رئیس جمهوری منعکس شده است.
غلامرضا شریعتی پیش تر در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا گفته بود رئیس جمهوری با پیشنهاد اینجانب مبنی بر رایگان شدن قبض برق مردم خوزستان در بهمن ۹۵موافقت کرد.
وی افزود: رئیس جمهوری در هامش(پی نوشت) نامه بنده، دستور رایگان شدن قبض برق بهمن مردم استان خوزستان را به حمید چیت چیان وزیر نیرو صادر کرد.
شریعتی افزود: اقدام دولت در بخشودگی هزینه برق بهمن شهروندان خوزستانی در راستای اجرای منشور حقوق شهروندی است و نشان دهنده پیشگام بودن دولت در رعایت آن است.
وی افزود: یکی از شعارهای عمده دکتر روحانی در مقطع انتخابات تدوین منشور حقوق شهروندی بود و اینکه به عنوان ضامن اجرای قانون اساسی دولت و دستگاه های مختلف موظف و مکلف به رعایت آن خواهند شد.
استاندار خوزستان افزود: رئیس جمهوری در دی پارسال منشور حقوق شهروندی را پس از ساعت ها کار شبانه روزی حقوقدان های بزرگ کشور به مردم عزیز عرضه داشت و تاکید کرد و دستور داد که همه دستگاه ها موظف به رعایت آن هستند و این حقوق را از جمله حقوق اولیه مردم دانست که باید در این زمینه با اهتمام ویژه مطالبه کنند.
شریعتی عنوان کرد: از این بابت یکی از مسائلی که دولت را در معرض آزمون برای رعایت منشور حقوق شهروندی قرار داد مساله قطعی برق در خوزستان بود.
استاندار خوزستان گفت: حضوری خدمت رئیس جمهوری رسیدم و به ایشان توضیح دادم که برق یک خدمتی است که از سوی دولت به مردم ارائه می شود و وزارت نیرو و شرکت توزیع برق این خدمت را ارائه می دهند و در بهمن ۹۵ این خدمت با خدشه روبه رو شده و لازم است شرکت های توزیع برق استان ، اهواز و همچنین توانیر نسبت به این خدمتی که در بهمن به خوبی ارائه نشده پاسخگو باشند و تاوان آن را بدهند و به نوعی در این زمینه جبران خسارت کنند و این امر جزو حقوق اولیه شهروندان خوزستان است که در بهمن این خدمت به خوبی به آنها ارائه نشده است.
وی ادامه داد: رئیس جمهوری این پیشنهاد را کاملا پذیرفت و بر آن صحه گذاشت و تاکید کرد که ما اگر بخواهیم منشور حقوق شهروندی را رعایت کنیم جبران این نقصان و خسارت در تامین برق مردم خوزستان در بهمن نخستین و بهترین اقدام در راستای تحقق منشور حقوق شهروندی است و شروع اجرای عملی آن از سوی دولت به شمار می رود.
توفان گرد و خاک در هشتم بهمن سال ۱۳۹۵، قطع چند روزه آب و برق و مخابرات را در اهواز و چند شهر در پی داشت که اوج آن خروج پنج نیروگاه خوزستان از مدار و قطعی چند ساعته قطع برق و آب در ۱۱ شهرستان خوزستان و از جمله کلانشهر اهواز و تعطیلی مدارس و اداره های دولتی و عمومی بود.
رئیس جمهوری و برخی اعضای هیات دولت پنجم اسفند ماه ۱۳۹۵ در سفر یک روزه به خوزستان مشکلات ناشی از ریزگردها را مورد بررسی قرار داد و از کانون های ریزگردها در جنوب شرق اهواز و طرح نهال کاری در این منطقه دیدن کرد.

منبع:خبرگزاری ایرنا – مرکز خوزستان

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد