امروز

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۲:۳۷ بعد از ظهر

سایز متن   /

۲۳۹۶۲۸۸

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: به نقل از الجزیره، حزب اتحاد دموکرات مسیحی آلمان به رهبری «آنگلا مرکل» موفق به پیروزی در انتخابات ایالت زارلند شد. این پیروزی محکی برای انتخابات سراسری آن کشور است و احتمال می رود که خانم مرکل همچنان صدر اعظم آلمان باقی بماند.

انتخابات شـشم فروردین ماه در ایالت غربی زارلند، یکی از سه انتخابات ایالتی، پیش از انتخابات سراسری آلمان در ماه سپتامبر است.

کشورهای اروپایی روند و نتیجه انتخابات زارلند را با اهمیت می‌دانند. چرا که پیروزی هم‌حزبی‌ها و حامیان مرکل و ادامه احتمالی صدراعظمی او می‌تواند بر صحنه سیاسی اروپا تاثیر مهمی بگذارد.

خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، افزایش پوپولیسم وحمایت از احزاب افراطی، همزمان با نارضایتی‌ها و انتقادها از سیاست‌های مهاجرتی آنگلا مرکل، اروپا را دستخوش تحولاتی گسترده کرده‌است.

برخی از تحلیلگران بر این عقیده‌اند که انتخابات آلمان و نیز انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه در ماه‌های پیش‌رو، می‌تواند بر وضعیت و آینده اتحادیه اروپا و یا حتی پیمان آتلانتیک شمالی تاثیرات مهمی بگذارد.

انتخابات پارلمانی آلمان ۲۴ سپتامبر (۲ مهرماه) برگزار خواهد شد و «مارتین شولتس» از حزب سوسیال‌دموکرات رقیب اصلی مرکل است.

منبع:خبرگزاری مهر – مرکز خوزستان

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد