امروز

جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۱:۵۹ قبل از ظهر

سایز متن   /

f14c4e0651772c012d541f9111b90721

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: علی خدادادی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به طرح‌های نوروزی جمعیت هلال احمر خوزستان اظهار داشت: به همت اعضای این جمعیت و نیز داوطلبان و امدادگران با هدف داشتن نوروزی امن طرح‌های امدادی از تاریخ ۲۵ اسفند ماه امسال تا ۱۵ فروردین ۹۶ اجرایی می‌شوند.

وی به طرح امداد و نجات نوروزی در حوزه امداد و نجات اشاره کرد و افزود: در راستای اجرای این طرح ۳۸ پست ثابت و موقت در مسیرهای مختلف ورودی و خروجی استان، مناطق پرتردد کاروان‌های راهیان نور و معابر پرخطر مستقر می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان بیان کرد: همچنین ۱۸ پست ثابت امداد و نجات جاده ای، ساحلی و هوایی و ۲۰ پست موقت امداد و نجات جاده‌ای مستقر و نیز از ۴۲ آمبولانس، ۱۶خودرو نجات، ۳۸ خودرو پشتیبانی و ۶ موتور سیکلت آمبولانس، یک قایق شناور و یک فروند بالگرد در ایام نوروز به کار گیری می‌شود.

وی با بیان اینکه ۳۴۰ نیروی عملیاتی امدادگر و نجاتگر در طرح حضور دارند، درباره طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در حوزه جوانان گفت: استقرار ۳۹ پست ثابت و سیار در مسیرهای مختلف ورودی و خروجی استان، مناطق پرتردد کاروان‌های راهیان نور و معابر شلوغ؛ ۳۲ پست ثابت ایمنی و سلامت مسافران نوروزی، ۷ پست سیار با عنوان سحاب، ۲۴ فضای دوستدار کودک و ۲۰ ایستگاه سلامت از مجموعه اقدامات مورد نظر در این طرح است.

خدادادی در ادامه با اشاره به اینکه ۱۰۰۰ عضو جوان جمعیت هلال احمر خوزستان در این طرح مشارکت می‌کنند، عنوان کرد: کمپین ملی “نه به تصادفات” برای سال دوم و نیز طرح ملی بهبود رفتارهای ترافیکی موسوم به «بهرفت»، برنامه های فرهنگی، ورزشی، تفریحی، معنوی و مسابقات در طول برگزاری طرح ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی اجرایی می‌شود.

وی به  طرح سحاب(سامانه حرکت‌های امدادی و بشر دوستانه) سازمان جوانان هلال احمر اشاره کرد و افزود: در این طرح که در مناطق تفریحی و پر مسافر دایر است  اعضای سازمان جوانان هلال احمر به صورت پیاده و یا با دوچرخه خدمات فرهنگی و امدادی متنوعی به مسافران ارائه می دهند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان تصریح کرد: همچنین این تیم‌ها با گشت‌زنی در مکان‌های پرتجمع سعی در ایمن سازی مکان‌های پرخطر نیز دارند و به آسیب دیدگان در پارک‎ها، تصادفات و مواردی که امکان ارائه خدمات کمک‎های اولیه موجود بوده کمک رسانی کرده و وارد عمل می‎شوند.

وی با بیان اینکه کمپین نه به تصادفات جاده‌ای؛ محوری‌ترین برنامه سازمان جوانان هلال احمر در نوروز ۹۶ است، گفت: مهم‌ترین هدف از اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی، فرهنگ‌سازی برای رانندگی اصولی است که با راه‌اندازی کمپین ملی نه به تصادفات جاده‌ای تحقق این هدف مهم، امکان‌پذیر خواهد بود به همین منظور نهضت آگاه‌سازی رانندگان نسبت به خطرات پیش روی آنها در سفر با حضور جوانان جمعیت هلال احمر محقق می‌شود.

خدادادی طرح داوطلب یار امداد و نجات و نیابت در حوزه داوطلبان را از دیگر طرح‌های نوروزی خواند و عنوان کرد: اجرای طرح داوطلب یار امداد و نجات با استقبال پزشکان و متخصصان داوطلب به خدمت صادقانه و بی منت، توسط جمعیت هلال احمر خوزستان اجرا می‌شود به طوری که ویزیت رایگان و ارائه دارو در پست های سه گاه آبادان، خرمشهر و اندیمشک ترویج فرهنگ داوطلب محوری و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مشارکت پذیری متخصصان در راستای ارائه خدمات بشر دوستانه از جمله اهداف پیاده‎سازی این طرح در استان است.

منبع:خبرگزاری تسنیم/ مرکز خوزستان

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد