امروز

پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۲۲:۳۴ بعد از ظهر

سایز متن   /

Jashn-Soori

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: امیر نجفی اظهار کرد: با نزدیک شدن به چهارشنبه آخر سال سازمان آتش‌ نشانی مانند سایر دستگاه‌های مرتبط، خود را برای شبی خاص (شبی شاد اما بی‌خطر) آماده می کند.

وی افزود: چهارشنبه سوری شبی است که می‌توان با رعایت نکاتی ساده و آسان آن را به شبی خاطره ساز، به یاد ماندنی و مفرح تبدیل ساخت یا با بی‌تدبیری، عدم کنترل رفتارهای حادثه ساز و غیر معقول آن را به شبی سیاه و دردآور برای خود یا سایران رقم زد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز تصریح کرد: استفاده از مواد محترقه از جمله ترقه، فشفشه همواره احتمال انفجار این مواد را در شرایط و حالات پیش‌بینی نشده فراهم می کند.

نجفی بیان کرد: آلودگی شدید صوتی، استرس و تشنج‌های روحی، خسارات مالی فراوان، نقض حقوق شهروندان و صدمات بی شمار جانی و در برخی از موارد فوت افراد، ره‌ آورد برگزاری غیرمتعارف و غیر اصولی این مراسم است.

وی عنوان کرد: بالاترین آمار آسیب دیدگان را افراد تماشاچی و عبوری و بیشترین اعضا صدمه دیده را دست، صورت و چشم اشخاص تشکیل می ‌دهند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز یادآور شد: آماده باش ۱۰۰ درصدی کلیه نیروهای ایستگاه‌های عملیاتی از ۲۳ تا ۲۵ اسفند ماه سال جاری، به کارگیری نیروهای عملیاتی و ستادی خارج از شیفت کاری و در حال استراحت، تجهیز تمام خودروهای اداری به کپسول اطفاء حریق و استفاده در گشت شهری و همچنین گشت معاونین و مدیران عملیاتی سازمان و کنترل وضعیت لحظه به لحظه شهر و اعلام به مرکز فرماندهی ۱۲۵ از جمله اقدامات ویژه و خاص چهارشنبه سوری امسال است.

نجفی ادامه داد: استقرار ۱۰ دستگاه خودروی اطفاء حریق در نقاط پر خطر و حادثه‌خیز، استقرار ۶ تیم موتور سوار دو نفره مجهز به سیستم اطفای حریق پرتابل AFT در نقاط پرتردد و دارای گره‌های ترافیکی، استقرار چهار دستگاه خودروی واکنش سریع مجهز به سیستم اطفای حریق پیشرو (روت فایر) در مناطقی از جمله زیتون کارمندی، کوی ملت ، کیانپارس و سلمان فارسی نیز از دیگر اقدامات است.

وی تعامل و همکاری با دستگاه‌های انتظامی و امدادی، چاپ و توزیع ۱۰ هزار برگ بروشو توصیه و هشدار ایمنی در نقاط پرتردد و پر ازدحام، مدارس و اماکن عمومی توسط آتش نشانان، چاپ پنج هزار جلد دفتر ۴۰ برگ با مفهوم ایمنی در چهارشنبه سوری و ارسال گسترده پیامک در فضای مجازی با محتوای توصیه‌های چهارشنبه سوری و فعالسازی گروه های فضای مجازی با ارسال تصاویر و نماهنگ های تهیه شده توسط سازمان آتش نشانی اهواز را نیز به عنوان دیگر اقدامات نام برد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: چاپ و نصب ۶۰ عدد بنر توصیه و هشدار ایمنی در نقاط پر ازدحام و پر تجمع و همچنین برپایی غرفه ترویج فرهنگ ایمنی با موضوع (من هم یک آتش نشان هستم) به مدت دو شبانه روز در تاریخ های ۲۳ و ۲۴ اسفند ماه در خیابان سلمان فارسی که همزمان با ارائه هشدار ها و توصیه های ایمنی در خصوص چهارشنبه آخر سال به توزیع دفترچه ایمنی، برشورهای جذاب توصیه ای و غیره می پردازند هم از دیگر اقدامات ما برای چهارشنبه سوری امسال است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد