امروز

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۰:۲۶ قبل از ظهر

سایز متن   /

۰۵۴۶۹

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: محمد رضا اسحاقی روز یکشنبه در نشست خبری در اهواز اظهار کرد: یکی از رویکردهای نیروی انتظامی در خوزستان نگه داشتن مسایل اجتماعی در همان سطح مسایل اجتماعی است و به عقیده من هنر نیست که مسایل اجتماعی یا دیگر موضوعات به مساله انتظامی ـ امنیتی تبدیل شود.
وی افزود: حدود پنج میلیون نفر در خوزستان با فرهنگ‌های متنوع و منافع متفاوت زندگی می کنند و مشکلی با یکدیگر نیز ندارند؛ البته افرادی در آن سوی مرزها هستند که آرزوهای شومی برای این استان دارند اما هیچگاه نتوانسته اند به آرزوهای خود دست یابند و تاکنون مشکلی خاص امنیتی در خوزستان دیده نشده است.
وی گفت: خوشبختانه با هماهنگی و تعامل مجموعه انتظامی و امنیتی خوزستان اشرافیت کاملی در خوزستان و مرزهای این استان وجود دارد.
اسحاقی تاکید کرد: اگر در گذشته نیز اتفاق در استان افتاده است مردم با حضور خود در صحنه آن را خنثی کرده‌اند.
فرمانده انتظامی خوزستان خاطرنشان کرد: حتی در ایام اربعین حسینی بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار زائر در خوزستان حضور پیدا می‌کنند و هیچکس حتی در این ایام نتواسته در خوزستان خطری کوچک را ایجاد کند.
وی ادامه داد: مردم خوزستان به معنی واقعی کلمه ولایت مدار هستند و از دیر باز در مقابل دشمنان اسلام و کشور با جان و دل ایستادگی کرده اند.

*** تمهیدات نیروی انتظامی در ایام نوروز
وی با اشاره به تمهیدات این نیرو به ویژه برای چهارشنبه آخر سال، عید نوروز و حضور راهیان نور در خوزستان اظهار کرد: شادی و آسایش مردم یکی از اهداف ما است و با آن موافقیم اما تا جایی که تعارضی برای سلامتی و آسایش دیگران ایجاد نکند.
فرمانده انتظامی خوزستان بیان کرد: توصیه نیروی انتظامی خوزستان به مردم در چهارشنبه آخر سال این است که مردم چهارشنبه سوری را به صورت خانوادگی یا محله ای برگزار کنند و از حضور در معابر شهری خوداری کنند.
وی توضیح داد: هر گونه حضور و ایجاد ناهنجاری در این روزها به طور قطع با برخورد شدید پلیس همراه خواهد بود لذا لازم است در این روز مراعات حال دیگر هم هموطنان مد نظر قرار بگیرد.
اسحاقی با بیان اینکه شعار امسال پلیس در ایام نوروز ‘ آرامش بهاری؛ قانون مندی و نظم اجتماعی’ است اظهار کرد: نیروی انتظامی در ۱۸۴ نقطه خوزستان، کانکس‌ خدمت رسان به مردم قرار داده و در همه ورودی‌های شهر و مناطق سیاحتی و زیارتی نیز نیروی انتظامی حضور چشمگیر دارد.
وی ادامه داد: در روزهای نوروزی برخورد با رانندگانی که سرعت و سبقت غیر مجاز دارند تشدید می‌ شود چرا که ۳۰ درصد فوتی و جراحت ‌های رانندگی مربوط به این تخلفات است.
فرمانده انتظامی خوزستان با اشاره به میزان جرایم اجتماعی در خوزستان گفت: در سالی که گذشت موفق شدیم رشد وقوع جرایم را کنترل کنیم و در برخی شاخص‌ها کاهش وقوع جرم را شاهد هستیم به عنوان مثال در شاخص سرقت به عنف حدود سه درصد کاهش داریم و در سایر شاخص ها توقف رشد را شاهد بوده‌ایم.
وی درباره حضور پارکبانان در سطح شهر اهواز نیز اظهار کرد: در حوزه مرکزی شهر اهواز حدود ۱۱ نقطه با همکاری شهرداری اهواز طرح پارکبان اجرا می شود.
وی ادامه داد: حضور مردم در نقطه هایی مانند مراکز تجاری و بیمارستان ها و نیز وجود سرقت‌های خرد مانند سرقت قالپاق و وسایل داخلی خوردروها موجب شده تا از طرح پارکبان استفاده شود.
اسحاقی بیان کرد: از جمله وظایف پارکبان ها ایجاد امنیت برای خوردوهای پارک شده در محل مورد نظر است تا ارباب رجوع در هنگام انجام کارهای خود نگران ماشین‌های شخصی خود نباشند.
سرهنگ علی‌قاسم پور معاون اجتماعی نیروی انتظامی خوزستان، نیز با تاکید بر اینکه اطلاع رسانی هدفمند و جامعه تضمین کننده آرامش عمومی است توضیح داد: تهیه ۴۸ بسته خبری، ۲۴۰ دقیقه برنامه از صدا و سیمای خوزستان، یک هزار و ۹۴۲ فقره کشفیات، انتشار مقالات علمی و اجتماعی در سایت پلیس، یک هزار و ۸۰۰ خبر در روزنامه ها و خبرگزاری های استان، پوشش خبری کامل راهیان نور و اربعین حسینی از جمله اقدامات این معاونت در یک سال گذشته است.

منبع: ایرنا – مرکز خوزستان

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد