امروز

چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۲:۲۸ بعد از ظهر

سایز متن   /

kelaaaaaaaaaaaas_40x30

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: فخرالدین احمدی دانش آشتیانی در حاشیه دومین نشست مجلس دانش آموزی که امروز شنبه ۲۱ اسفند ۹۵ برگزار شد در پاسخ به این سوال که برخی از فرهنگیان تماس می گیرند و می گویند هنوز مطالبات با وجود آن که گفته می شود پرداخت شده پرداخت نشده است اظهار کرد: مطالبات فرهنگیان چند قسمت دارد پاداش بازنشستگی تا پایان سال ۹۴ و بحث پرداخت حقوق سرباز معلمان پرداخت شده اما قسمتی از مطالبات نیز باقی مانده است.

وی ادامه داد: تا آنجائیکه من اطلاع دارم پاداش فرهنگیان تا پایان سال ۹۴ پرداخت شده است اما پاداش سال ۹۵ همچنان باقی مانده و برای پرداخت آن در حال پیگیری هستیم. مطالبه دیگری که باقی مانده است حق التدریس ها هستند که از ابتدای مهرماه تا پایان سال باقی مانده و برای پرداخت آن در حال پیگیری هستیم.

حقوق اسفندماه پرداخت شد

وزیر آموزش و پرورش گفت: خوشبختانه حقوق اسفندماه معلمان امسال خیلی زودتر پرداخت شده است که باید از دولت تشکر کنیم انشاالله بقیه مطالبات را نیز دنبال می کنیم تا قسمت هایی از مطالبات در سال ۹۵ و قسمتهایی در سال ۹۶ پرداخت شود.

دانش آشتیانی در پاسخ به این سوال که چقدر از مطالبات درسال ۹۵ پرداخت می شود گفت: نمی دانم اما تمام تلاش خودم را می کنم تا قسمتی از آن قبل از نوروز پرداخت شود.

صندوق ذخیره فرهنگیان

وی در پاسخ به این سوال که برخی از نمایندگان اعلام کرده اند که  ۳ هزار میلیارد تومان از مطالبات صندوق فرهنگیان بازگشته است افزود: من اطلاع دقیقی ندارم اما بر اساس گزارشی که دو هفته قبل دارم نزدیک به ۸۰۰ میلیارد تومان بازگشت داشتیم اما اینکه ۳ هزار میلیارد تومان باشد بنده هم شنیده ام اما هنوز گزارشش به بنده نرسیده است.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص کمیته ای که برای صندوق ذخیره فرهنگیان تشکیل شده است گفت: ما در آن کمیته روال های صندوق را پیگیری می کنیم و در جاهایی که هیات مدیره سازمان ها هستند و افراد فعالی در آنجا نبوده اند افراد متخصص در زمینه های اقتصادی در هیات مدیره شرکتها به کار گمارده ایم .

دانش آشتیانی ادامه داد: تغییراتی در هیات مدیره داشته ایم که انجام داده ایم . اکنون نیز در هیات مدیره افراد جدید قرار گرفتند.

کارکرد مجلس دانش آموزی

وی در پاسخ به این سوال که مجلس دانش آموزی چه کارکردی دارد؟ اظهار داشت: مجلس دانش آموزی دو کارکرد دارد که یک کارکرد آن تمرینی برای خود دانش آموزان است تا بتوانند در یک فعالیت اجتماعی، فرهنگی و سیاسی شرکت کنند تا آرام آرام برای مدیریت نسل آینده آماده شوند.

وی در خصوص کارکرد دوم مجلس دانش آموزی گفت: کارکرد دوم مجلس دانش آموزی این است که بازوی مشورتی بسیار قوی برای آموزش و پرورش عنوان می شود. زیرا اعضای مجلس دانش آموزی مخاطبین اصلی تصمیم گیری های ما هستند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مجلس دانش آموزی نماینده ۱۳٫۵ میلیون دانش آموز است، افزود: اعضای این مجلس می توانند بازوهای مشورتی بسیار خوبی برای ما مدیران باشند و با استفاده از بازخوردی که از تصمیمات ما می گیرند می توانند در تصمیمات ما تاثیرگذار باشند تا بتوانیم فرایند تصمیم گیری را اصلاح و بهبود بخشیم.

رتبه بندی معلمان

دانش آشتیانی در خصوص نظام رتبه بندی معلمان گفت: برای این نظام کارگروهی تشکیل شده است که بحث نظام حقوقی معلمان را تدوین کند در آن نظام، بحث رتبه بندی معلمان نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد