امروز

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۴:۰۱ بعد از ظهر

سایز متن   /

۲۹

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: اصغر فرهادی در گفتگو با “ورایتی” در اسپانیا؛ در پاسخ به این سؤال که آیا مسائل سیاسی در کسب جایزه اسکار تأثیر گذار بوده یا خیر؛ گفت: قبل از همه این اتفاقات این فیلم توسط هیاتی از ایران برای اسکار ارسال شده بود و  توسط آکادمی برای حضور در اسکار ۲۰۱۷ انتخاب شده بود. من کنترلی بر اتفاقاتی که افتاده و خواهد افتاد؛ ندارم. اقدام من صرفاً عکس‌العملی نسب به یک قانون نادرست بود و به همین دلیل تصمیم گرفتم به مراسم نروم.

وی درباره انتخاب انوشه انصاری و فیروز نادری گفت: فیروز نادری یکی از موفق‌ترین ایرانیان حاضر در امریکاست. وی پیش از این یکی از مهندسان ناسا بوده و یکی دیگر از دلایل انتخاب‌هایم این بود که آنها زمین را از بالا دیدند و این تقسیمات و محدودیت‌ها از آن بالا بی‌معنی است و در کل هیچ مرزی در آنجا وجود ندارد.

فرهادی با اشاره به خوشحالی مردم ایران از کسب جایزه توسط فیلم فروشنده گفت: البته عده‌ای هم با تحلیل و تفسیر سیاسی با این موضوع برخورد کردند. تفاسیری که این پیروزی را کمی تلخ می‌کرد.

فرهادی درباره ساخت فیلم در کشوری به جز ایران گفت: من هم‌اکنون در اسپانیا هستم و می‌خواهم فیلم جدیدم را در این کشور بسازم. اما فعلاً حال مذاکره هستم و همه چیز روی فیلمنامه متمرکز است. با خاویز باردم و پنه لوپه کروز هم صحبت‌هایی کرده‌ام. ما باید رابطه‌ای صمیمانه و خوب داشته باشیم و همگی در راستای فیلمنامه پیش برویم به طوری که این پروژه را به درستی شروع کنیم زیرا داستان درمورد یک خانواده است. فضای این فیلم کاملاً اسپانیایی بوده و بازیگران به اسپانیایی صحبت می‌کنند و همگی اهل این کشور هستند.

وی ادامه داد: فیلمبرداری فیلم تابستان ۲۱۰۸ آغاز می‌شود و به احتمال فراوان سال آینده نیز اکران می‌شود. قصد دارم بعد از پایان ساخت این فیلم به ایران بازگردم و شاید یک فیلم کمدی بسازم.

منع:خبرگزاری ایلنا/

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد