امروز

یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۷:۱۷ قبل از ظهر

سایز متن   /

shariati (1)
باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: غلامرضا شریعتی ۱۸ اسفند ماه در جمع کارکنان شرکت گروه ملی فولاد ایران در محل این شرکت در اهواز اظهارکرد: گروه ملی در عمر۴۹ ساله خود فراز و نشیب های زیادی داشت و تا دهه ۸۰، ۵۵ درصد سهم آهن کشور در اختیار این گروه بود و این شرکت اقتصادی به ۱۵ کشور دنیا صادرات داشته است.
وی خطاب به کارکنان گروه ملی فولاد افزود: شما از لحاظ فنی و مهندسی و هم از لحاظ حرفه ای بودن در کار عملیاتی و اجرایی خبره و ماهر هستید.
 شریعتی با اشاره اتفاقات و فسادهای مالی گذشته تصریح کرد: این شرکت در سالهای گذشته نمی توانست تسهیلات بانکی و اعتبارات اسنادی بگیرد و با محدودیت های شدیدی مواجه بود.
وی عنوان کرد: در سال ۹۱ کارکرد شرکت خوب بود و ۱۷۲ میلیارد تومان سود داشت اما در سال های ۹۲ و ۹۳ به ترتیب بیش از ۱۶ میلیارد تومان و ۲۲۰ میلیارد تومان زیان دهی داشت.
شریعتی گفت: پنج میلیون نفر در استان زندگی می کنند و ما نسبت به آن ها وظیفه داریم و نیاز است که به آن ها در شرایط سخت کمک کنیم و انتظارات آنها را پاسخگو باشیم.
وی افزود: در اولین دیدار خود با نماینده ولی فقیه در استان، ایشان به من سفارش کردند که مشکلات گروه ملی را پیگیری و حل کنم و همچنین بارها و بارها با معاون و هیات مدیره کارخانه جلساتی داشتیم و در جلسات مختلف در تهران و اهواز با کمک قوه مجریه، قضاییه و معاونت اقتصادی استانداری مشکلات شرکت بررسی و پیگیری شد.
شریعتی گفت: مهمترین مشکل گروه ملی تعیین مالکیت آن بود که این مساله حل شد و باید مقداری فرصت دهیم تا فرآیند قانونی واگذاری مالکیت کارخانه، سپری شود.
وی افزود:امیدوارم با هماهنگی ها و استراتژی های لازم توسط بانک ملی و هیات مدیره، گروه ملی روند خوبی را طی کند و بتواند با کیفیت و ارزش افزوده بالا کار خود را ادامه دهد.
استاندار خوزستان تصریح کرد: محصولات تولیدی گروه ملی نیز باید توسط صنایع بزرگ خریداری شود. اجازه خرید محصولاتی که در گروه ملی تولید می شود از خارج استان را نمی دهیم. پرداخت بدهی شرکت فولاد به گروه ملی نیز در حال پیگیری است. هدف من رسیدن گروه ملی به تولید مستقیم شمش فولاد از طریق احداث کارخانه سنگ آهن در مجاورت گروه ملی است.
وی خطاب به کارکنان گروه ملی فولاد ادامه داد: ان شاءلله با همدلی و تعامل، گروه ملی به جایگاه اصلی خود برسد. به همت و تلاش شما باور داریم و به پشتوانه شما سعی کردیم که گروه ملی را احیا کنیم و همه باید تلاش کنیم که گروه ملی در صنعت ایران بدرخشد.
منبع:خبرگزاری ایسنا/مرکز خوزستان
اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد