امروز

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۴:۳۵ بعد از ظهر

سایز متن   /

۸۲۴۵۷۹۷۹-۷۱۴۶۹۵۹۶

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: نماینده ارشد شرکت بین المللی Kelvine کشور آلمان و مدیر هندی حوزه خاورمیانه این شرکت به مرکزیت امارات متحده عربی عصر چهارشنبه به منظور سرمایه گذاری در بخش های فنی تخصصی و آغاز دوباره مبادلات تجاری، از مجتمع پتروشیمی فارابی بازدید کردند.
در این سفر یکروزه، سرمایه گذاران پس از بازدید از بخش های مختلف، به بررسی تجهیزات و ظرفیت های موجود و تبادل نظر و مذاکره در خصوص چگونگی افزایش همکاری دوجانبه پرداختند.
مدیر حوزه خاورمیانه شرکت Kelvine در حاشیه دیدار با مسئولان مجتمع پتروشیمی فارابی به خبرنگار ایرنا گفت:ایران با توجه به زیرساخت های موجود از قبیل صنایع فولاد، نفت، بالادستی و پایین دستی پتروشیمی به بزرگترین بازار تولید کننده تجهیزات صنعتی درخارمیانه تبدیل شده است.
راهول پاتیل افزود:سرمایه گذاران خارجی نیز با توجه به فراهم شدن زمینه لازم برای سرمایه گذاری، برای انجام مذاکرات و دریافت اطلاعات از زمینه های سرمایه گذاری در ایران اقدام می کنند.
راهول پاتیل همچنین در این دیدار به ارائه پیشنهاد های خود در همکاری با پتروشیمی فارابی پرداخت و گفت: در این سفر بعد از بررسی ظرفیت های پتروشیمی فارابی با توجه به قدیمی بودن تجهیزات شرکت دو پیشنهاد بازسازی و بهسازی و همچنین استقرار از صفر تا صد تجهیزات جدید بر اساس دانش روز دنیا به طرف ایرانی ارائه کردیم.
نماینده هندوستانی شرکت بین المللی Kelvine در بخش دیگری از سخنانش شرایط پسابرجام ایران را امیدوار کننده عنوان کرد و گفت:قطعا ادامه رفع تحریم های یکجانبه علیه ایران بسیار امیدوار کننده است چرا که ما سهم کوچکی از بازار مهم ایران را در زمان تحریم ها داشتیم که امیدواریم با شرایط فراهم شده بتوانیم سهم بزرگتری را از بازار ایران به دست آوریم.
وی اضافه کرد: از مهم ترین موضوعات در سرمایه گذاری و تجارت بین الملل تسهیل انتقال پول و اعتبارات مالی است که امیدواریم با رفع این مشکل شاهد مبادلات گسترده بین المللی با این کشور باشیم.
مدیرعامل مجتمع پتروشیمی فارابی نیز در حاشیه بازدید سرمایه گذاران از پتروشیمی فارابی در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا اظهار داشت:این مجتمع پتروشیمی از قدیمی ترین پتروشیمی های ایران است که توانسته بر پایه دانش فنی داخلی و توانمندی کارکنان به تعمیر و نگهداری تجهیزات بپردازد و همچنین توانسته تجهیزاتی مطابق استاندارد روز دنیا تولید کند.
علی حیدرنژاد افزود:بیش از ۴۰ سال از عمر ساخت تجهیزات این شرکت می گذرد و مسلما نیاز به بروزرسانی دارند.
مدیر مجتمع پتروشیمی فارابی در ادامه به اصلی ترین هدف مذاکرات شرکت با سرمایه گذاران خارجی اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف مذاکرات امروز ما با مدیران شرکت kelvion بروزرسانی و نوسازی تجهیزات با توجه به دانش روز دنیاست که بتوانیم با کاهش هزینه ها در گردونه رقابت باقی بمانیم.
حیدرنژاد اضافه کرد: از زمان استقرار تیم مدیریتی جدید در شرکت، تمرکز تیم بر توسعه و تبدیل شرکت به شرکت سودده بوده چراکه با توجه به قدرت تجهیزات، تنها راه ادامه حیات این مجتمع توسعه آن بر اساس طرح توسعه است.
وی ادامه داد: توسعه و سرمایه گذاری طرح های جدید نیاز مجموعه در دراز مدت است و تمامی تلاش ما این است این موضوع در کوتاه ترین زمان ممکن تحقق پیدا کند.
مدیر مجتمع پتروشیمی فارابی با بیان اینکه شرکت آمادگی کامل برای استقرار دانش روز دنیا را دارد، گفت:بعد از بررسی های لازم از سرمایه گذاران دعوت کرده ایم که بتوانیم بعد از توافق، با استفاده از تجهیزات آنها برای اجرای طرح های مورد نظر اقدام کنیم.
حیدر نژاد در ادامه با اشاره به فضای خوب فراهم شده در شرایط پسابرجام افزود:در شرایط پسابرجام مذاکرات بین المللی به خوبی پیش می رود اما به دلیل برخی موانع مبادلات مالی بین المللی تا شرایط ایده آل فاصله داریم.
وی افزود:نکته قابل توجه این است که در زمان تحریم ها شرکت های خارجی نه تنها مذاکرات یا مبادلاتی با ما نداشتند بلکه حتی شرکت های سازنده تجهیزات سوالات فنی ما را جوابگو نبودند در صورتی که در حال حاضر با یک پیشنهاد ساده ما موافقت صورت می گیرد و شرکت ها با هزینه شخصی خود برای انجام مذاکره و همکاری اقدام می کنند.
مدیر مجتمع پتروشیمی فارابی ادامه داد: تفاوت شرایط ما در زمان تحریم ها و پسابرجام کاملا مشهود است و جای امیدواری است که در آینده با رفع برخی موانع این روابط تسهیل شود.
حیدرنژاد در پایان سخنانش گفت:مذاکرات امروز ما در قالب طرح های مختلف به ارزش ۲۰ میلیون یورو تا ۱۵۰ میلیون یورو بوده که پس از بررسی و جمع بندی توافق صورت می گیرد و برای اجرای طرح های مورد نظر اقدام می شود.
رشد مصرف مواد پلاستیکی و رونق صنعت رنگ سازی در ایران موجب شد تا در سال ۱۳۵۲ شرکت سهامی ایران نیپون با مشارکت شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و گروه ژاپنی میتسوبیشی و نیشیوایوایی هر یک با ۵۰ درصد سهام و به منظور تولید سالانه ۴۰ هزار تن دی اکتیل فتالات (DOP) و ۲۱ هزار و ۵۰۰ تن انیدرید فتالیک (PA) شامل ۱۶ هزار تن انیدرید فتالیک مایع (PAL) برای مصرف در واحد DOP به عنوان ماده اولیه و ۵۵۰۰ تن انیدرید فتالیک پرک (PAF) برای ارائه به مشتریان تاسیس و بیستم شهریور ۵۲ به ثبت برسد.
قرارداد ساختمان مجتمع، آذرماه ۱۳۵۲ با شرکت صنایع سنگین میتسوبیشی منعقد شد و در شهریورماه ۱۳۵۵ مورد بهره برداری آزمایشی قرار گرفت و عملا در خردادماه ۱۳۵۶ شروع به تولید کرد.
این مجتمع پتروشیمی نیازهای تولیدکنندگان داخلی صنایع پلاستیک را به روغن نرم کننده DOP و همچنین صنایع رزین و رنگ سازی را به انیدرید فتالیک پرک (PAF) تامین می کند.

منبع:خبرگزاری ایرنا/مرکز خوزستان

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد