امروز

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۳:۱۹ بعد از ظهر

سایز متن   /

۱۳۹۵۰۵۲۵۱۲۳۹۳۰۸۱۵۸۳۸۸۷۴۴

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: محمود یارعلی‌زاده در جلسه مشاغل سخت و زیان‌آور اظهارداشت: مشاغل سخت و زیان‌بار در گذشته تنها برای ۴ استان کشور بود اما از سال ۸۱ برای کل کشور تعریف شد و اکنون هزار و ۶۶ شغل سخت و زیان‌آور داریم.

وی با بیان اینکه در خوزستان یک هزار و ۱۸۴ نفر در ماه بازنشسته می‌شوند، افزود: ۴۰ درصد از آمار بازنشسته‌ها مربوط به مشاغل سخت و زیان‌آور است. هدف از قانون‌گذاری مشاغل سخت و زیان‌آور شرایط سخت را از کار دور کند تا به کارگر ضرر روحی و جسمی نرسد و هدف  قانون‌گذار افرایش بازنشستگی نیست.

مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان گفت: قانون‌گذار ۲ سال به پیمان‌کار فرصت داده که شرایط زیان‌آور را دور کند اما اکنون ۱۵ سال از شرایط سخت و زیان‌آور جاری است.

وی عنوان کرد: سازمان بیمه‌گر در جهان تعریف شده اگر ضریب پشتیبانی کمتر از ۶ باشد در حقیقت اون سازمان برشکسته است. ضریب پشتیبانی اکنون در کل کشور ۵/۹۵ و در خوزستان ۴/۸۸ هست با توجه به اینکه خوزستان قطب صنعت، معدن، گاز، نفت و کشاورزی است و باید استان‌های دیگر را پوشش دهد اما ضریب پشتیبانی کمی دارد.

یارعلی‌زاده بیان کرد: برای بررسی و حل مشکل به وجود آمده می‌توان دبیرخانه کمیته مشاغل سخت را از اداره کار به سازمان تامین اجتماعی محول کنند و یا ماده ۱۰ نوسازی احیاء شود.

منبع:خبرگزاری تسنیم/مرکز خوزستان

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد