امروز

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۱:۲۲ قبل از ظهر

سایز متن   /

۴۳۰۰۸

فتح‌الله الهیاری در گفت و گو با خبرنگار تفکر جوان در بندر هندیجان، اظهار داشت: مسئولان وزارت نیرو به‌جای انتقال آب کارون به استان‌های دیگر، جهت احیای رودخانه زهره، آب کارون را به این رودخانه انتقال داده تا کشاورزی هندیجان زنده شود.
الهیاری افزود: اخیرا اعلام شده آب رودخانه زهره را به استان بوشهر و دشت لیراوی انتقال خواهند داد که این جای بسی تاسف و نگرانی است اگر جلوی این اقدام گرفته نشود از مجمع نمایندگان خوزستان خواستاریم وزیر نیرو را استیضاح کنند.
وی تأکید کرد: مسئولان وزارت نیرو بجای انتقال آب از سرشاخه‌های رودخانه زهره یا رودخانه‌های خوزستان به استان‌های دیگر باید به فکر احیای رودخانه‌های بی‌آب استان خوزستان باشند و نه مشکلی برای رودخانه های خشکیده خوزستان دُرست کُنند.
الهیاری بیان داشت: رودخانه زهره خشک‌شده است اما از این رودخانه به‌صورت کاملاً غیر کارشناسی انتقال آب انجام می‌شود که این امر پذیرفتنی نیست و خواهان انتقال آب از رودخانه کارون به زهره جهت احیای این رودخانه هستیم.
وی در پایان گفت: در حال حاضر رودخانه زهره خشک و بی‌آب شده است و کشاورزی هندیجان به‌طورجدی در حال نابودی است در این صورت چگونه می‌خواهند آب این رودخانه را به استان بوشهر انتقال دهند؟

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد