امروز

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۸:۵۴ بعد از ظهر

سایز متن   /

۱۰۳۳۳۸۰_۳۸۸
باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: عباسعلی منصوری آرانی عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و وابسته نظامی سابق جمهوری اسلامی ایران در عربستان، در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به آزمایش موفقیت آمیز اس ۳۰۰ در ایران طی روزهای گذشته گفت: مطمئنا این آزمایش موفقیت آمیز بسیاری از نقشه های خصمانه دشمنان از جمله آمریکا و رژیم صهیونیستی در قبال جمهوری اسلامی ایران را به هم ریخت.
وی افزود: از این پس در صورت ورود هرگونه پرنده ای اعم از موشک، هواپیما و یا پهپادهای رادارگریز و غیررادارگریز به محدوده آسمان ایران، با استفاده از قابلیت های پدافندی خود از جمله اس ۳۰۰ و باور ۳۷۳ می توانیم به صورت کامل تمامی تحرکات این پرنده ها را زیر نظر داشته باشیم و در صورت لزوم آنها را ساقط کنیم.
منصوری آرانی با بیان اینکه امروز استراتژی بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران کاملا پاسخگوی نیازهای دفاعی‌‌اش می باشد، تصریح کرد: امروز آسمان تمام کشور از حیث تاکتیکی و عملیاتی زیر پوشش سیستم پدافندی قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) ارتش است و در زمینه حمله هوایی متجاوزان به کشورمان جای هیچگونه نگرانی نیست.
این عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: با بکارگیری و استقرار سامانه پدافندی اس ۳۰۰ در کنار سامانه های بومی بسیار پیشرفته ایرانی، می توانیم به جرات بگوییم که هیچگونه خلا راداری در سرتاسر مرزهایمان نداریم.
منصوری آرانی تاکید کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با توجه به نیازهای خود که بسیار محدود هستند، اقدام به خرید تجهیزات نظامی و پر کردن خلاهای موجود می کند.
این وابسته نظامی سابق ایران در عربستان سعودی خاطرنشان کرد: هیچکدام از کشورهای منطقه توان پدافندی ایران را ندارند و اگر هم به واسطه دلارهایشان به این توانمندی ها دست پیدا کنند، قدرت عملیاتی کردن آنها را نخواهند داشت.
منبع:خبرگزاری میزان/
اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد