امروز

جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۰:۵۷ قبل از ظهر

سایز متن   /

۲۳۰۶۰۶۶

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: ناجی سواری عصر دیروز در جلسه علنی شورای شهر اهواز در خصوص دستگیری های اخیر شهرداری اهواز کرد: بدون شک همه مردم و ما که نماینده آنها هستیم می دانیم این مسائلی که در شهرداری رخ داده ناشی از ضعف شهردار و سیستم شهرداری است که قسمتی از آن هم به اعضای شورای شهر برمی گردد.

وی ادامه داد: شهرداری های موفق آنهایی بودند که مؤسسه های نظارت گر، آن هم بدون عضویت اعضا و یا کارمندان شهری را تشکیل می دادند. سهل انگاری ها ناشی از عدم توجه و نظارت کافی است.

عضو شورای شهر اهواز بیان کرد: دخالت بیش از چارچوب اعضای شورای شهر باعث شده تا تقابل صورت بگیرد و به یک مسیر دیگری منحرف شویم و از این نظارت و حراست اصلی که باید بر شهرداری داشته باشیم، دور شویم.

مدیری به شهردار معرفی نکردم

زیبا صالحپور دیگر عضو شورای شهر نیز اظهار کرد: همه صحبت های خود را در جلسات غیرعلنی می زنیم و هرگز دنبال جوسازی و مصاحبه نیستیم و این دلیل بر عدم اشراف بر مسائل نیست. امروز در حضور همه اعلام می کنم که هیچ مدیری را به شهرداری معرفی نکردم.

وی گفت: آیا شهردار این مدیران را انتخاب کرده و دو ماه پیش شاهد بودم که شهردار اهواز درصدد تغییر یکی از همین مدیران بود اما شورای شهر همراهی لازم را نداشته و مانع ایجاد کرد. همچنین قطعا در فضای متشنج نمی توان تصمیمات صحیح را اخذ کرد.

صالحپور خطاب به اصحاب رسانه گفت: چرا یک موضوع مشابه در یک شهر بینابین نیست و عده ای ۱۰۰ درصد تائید و عده ای دیگر هم آن را ۱۰۰ درصد رد می کنند.

عضو شورای شهر اهواز بیان کرد: شنیدم قرار است که یزدی به عنوان رئیس سازمان پسماند انتخاب شود که این فرد از جمله افراد با سابقه و با تجربه است.

محمد جواد رضوی عضو دیگر شورای شهر اهواز نیز اظهار کرد: باید خوشحال باشیم که چشم های نظام بیدار و رفتارهای ما را رصد کرده و در مقابل هر ناصوابی می ایستند. به هر حال صرف نظر از اینکه اتهامات ثابت شود یا اینکه خیر جای تقدیر و تشکر دارد.

وی افزود: مبارزه با فساد اداری مطالبه جدی مقام معظم رهبری و مردم است و نباید به سادگی اعلام کنیم که این مسئله همه جا اتفاق افتاده و طبیعی است. افکار عمومی متأسی از این وضعیت شده و باید آنها را راضی نگه داریم. متأسفانه در جامعه مسئولان یاد گرفته اند که به صورت فانتزی عذرخواهی کنند و این به تنهایی کافی نیست بلکه باید برنامه ریزی های لازم را برای پیشگیری از وقوع چنین اتفاقاتی انجام دهیم.

رضوی تصریح کرد: این مسئله را به تقابل دو گروه و یا دو فراکسیون نباید تبدیل کرد چون اتفاقی افتاده و بدون شک دستگاه های امنیتی و قضایی با مدارکی که در دست دارند در حال انجام وظایف خود هستند.

رضوی خطاب به شهردار گفت: چه کاری انجام دهیم که از این دست اتفاقات دیگر رخ ندهد.

دست از رفتارهای پوپولیسی برداریم

عاشور سواری پور خطاب به شهردار اهواز بیان کرد: اگر مدیری در حوزه شما منتصب به یکی از اعضاء شورا بود و شما در خصوص صلاحیت و توانایی این مدیر شک داشتید، باید مدیر را برکنار می کردید.

وی ادامه داد: مدیر مستعفی یکی از مناطق شهرداری اهواز که استعفای وی را قبول کردید مدیر سازمانی بود که سه و نیم میلیارد تومان انحراف بودجه داشته است. در چهار جلسه کمیسیون از وی و معاونانش تقاضا شد در جلسه ای توضیحاتی را ارائه دهند اما حضور نیافت.

عضو شورای شهر اهواز تصریح کرد: در خصوص اینکه عنوان می شود این جلسه باید زودتر برگزار می شد عنوان می‌کنم دست از شعارهای پوپولیستی بردارید. مردم ما آگاه هستند و می دانند در انتخابات به چه کسی رای دهند. شهردار اهواز باید تصمیم قاطعی در خصوص مدیران بازداشت شده اتخاذ کند.

منبع:خبرگزاری مهر/مرکز خوزستان

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد