امروز

پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۲:۰۵ بعد از ظهر

سایز متن   /

۱۲۰۵۷۷۴

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: علی عسگر ظاهری نماینده مردم ، اندیکا، لالی و هفتکل در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری شهرستان خواهان حفظ وحدت و همدلی میان مسئولین برای خدمت بهتر به مردم شهرستان شد.

نایب رییس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: قطعاً وقتی مسئولین همدل و همراه باشند مردم هستند که از نتایج آن بهره مند خواهند شد.

وی گفت: مردم به خوبی سره را از ناسره تشخیص می دهند و فرق مدیران خوب و ضعیف را تشخیص و به آن ها نمره می دهند.

ظاهری در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با عوارض نفت و گاز به شهرستان گفت: متاسفانه این مسئله در قانون به گونه ای تعریف شده بود که عوارض به جایی که مصرف می شود تعلق می گرفت که با تلاش نمایندگان این مسئله را اصلاح کردیم و آن را از شهرستان مصرف خارج و کل ارزش افزوده را در یک سبد تعریف نمودیم یعنی ۱۲ درصد برای کلان شهرها، ۵۳ درصد برای سایر شهرستان ها و ۳۵ درصد نیز برای روستاها و عشایر در نظر گرفته شد که این می تواند قدم بزرگی برای توسعه شهرهایی چون مسجدسلیمان بزرگ باشد.

وی ادامه داد: از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه هایی مثل شهرستان ما که پروژه های نفتی وجود دارد برای این که توان اقتصادی ساکنین چنین مناطقی تقویت شود تصمیم گرفته شد در شرایط برابر اولویت با پیمانکاران داخلی و بومی باشد همچنین اولویت بکارگیری نیرو نیز باید از نیروهای بومی منطقه باشد .

وی گفت: از اقدامات دیگر برای توسعه شهرهای نفتی این بود که ۲ درصد فروش نفت به ۳ درصد نفت و میعانات گازی افزایش یافت.

ظاهری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با افتتاح پتروپالایش بیش از ۵ هزار شغل در شهرستان ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: طبق پیش بینی کارشناسان اگر از زیلایی روزانه ۳۰ میلیون متر مکعب گاز استخراج شود باز هم تا ۳۰ سال آینده جوابگوست.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از تعلل بعضی مسئولین نفتی در ارتباط با مناطق آلوده به نفت و گاز گفت: بنا بر قولی که مهندس عالیپور مدیرعامل محترم مناطق نفتخیز جنوب به ما داده بود قرار شد طی ۳ ماه با این مناطق تعیین تکلیف شوند که متاسفانه سه ماه هم از آن موعد گذشته و هنوز پاسخی دریافت نکردیم.

نماینده مردم مسجدسلیمان در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با بیمارستان ۲۲ بهمن کلگه نیز گفت: ما از سازمان برنامه و بودجه کشور مجوز بازگشت به چرخه درمان بیمارستان کلگه را با همان نام ۲۲ بهمن گرفتیم و همان زمان نیز این مجوز را برای رییس شبکه بهداشت و درمان ارسال و از او خواستیم از طریق دانشگاه این مسئله را پیگیری کند. این انتظار را داریم رییس محترم شبکه نیز با جدیت پای کار بیاید و انشالله بزودی شاهد راه اندازی بیمارستان کلگه باشیم.

ظاهری در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با جاده میانبر مسجدسلیمان به اهواز گفت: این جاده حیاتی با تمامی مشکلاتی که داشت نهایی شد. این که از کدام مسیر ببآید اولویت دوم ماست نباید در روند اجرای این پروژه مانع تراشی شود. در نظر داریم این جاده به نوعی تعریف شود که هر دو منطقه در نظر گرفته شود. گاهی یکی می آید و حرفی می زند بعد می گویند برای بررسی بیشتر ۶ ماه زمان نیاز است. از کجا معلوم اولویت دولت بعد از ۶ ماه تغییر نکند.

ظاهری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دستور وزیر محترم برای احداث راه آهن شوشتر به مسجدسلیمان اخذ شد و موافقت رییس راه آهن را نیز دریافت کردیم و انشالله این پروژه نیز به زودی نهایی خواهد شد.

ظاهری در پایان سخنان خود خطاب به مدیران ادارات گفت: برای تعالی شهرستان در قالب یک تیم منسجم متشکل از همه مدیران شهرستان باید تلاش کند و با این دیدگاه می توان مسجدسلیمان را به یکی از بهترین شهرها تبدیل کرد.

منبع:خبرگزاری آسماری/

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد