امروز

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۵:۰۵ بعد از ظهر

سایز متن   /

۱۳۹۴۰۴۳۰۱۰۰۵۲۰۵۱۷۵۷۲۷۳۹۴

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: به‌نقل ازروابط‌عمومی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، بیژن عالی‌پور در جلسه پیش‌بینی بهره دهی چاه‌های شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون اظهار کرد: با وجود برخی مشکلات ناشی از پدیده ریزگردها، قطع برق و اعمال کاهش تکلیفی، این حد نصاب موفقیت آمیز ارزیابی می شود.

وی با تمجید از تلاش شبانه‌روزی مدیران و نیروهای شاغل در ستاد و شرکت‌های عملیاتی این شرکت اظهار امیدواری کرد روند تحقق برنامه در ماه پایانی سال نیز رو به بهبود باشد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با اشاره به ضرورت اعمال دستورالعمل‌های ایمنی، سلامت کارکنان و صیانت از تاسیسات و زیرساخت‌های تولید را اولویت اول این شرکت برشمرد و بر ادامه پروژه‌های مرتبط با ایمن‌سازی تاسیسات و زیرساخت‌های تولید به‌ویژه برنامه ضخامت‌سنجی خطوط لوله و مخازن تاکید کرد.

عالی‌پور با اشاره به سهم ۲۰ درصدی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون از تولید نفت خام مناطق نفت‌خیز جنوب، یاد آور شد: با توجه به طول عمر میادین تحت پوشش، بخش اعظم این تولید نتیجه اجرای برنامه‌های موفق تزریق گاز و اعمال ساز و کارهای تولید صیانتی پس از انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به برنامه جامع شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در زمینه پایداری تولید، افزایش ظرفیت فرآورش از طریق تکمیل پروژه‌های نمک‌زدایی، جمع‌آوری و تزریق گاز را مهم ارزیابی و تاکید کرد: توسعه و نوسازی واحدهای نمک‌زدایی و افزایش امکان تزریق گاز، ما را تا حدودی از حفاری چاه‌های جدید بی‌نیاز می‌سازد.

در ادامه این جلسه مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون با ارائه گزارش عملکرد این شرکت را در ۱۱ ماهه سال جاری، تشریح کرد.

جهانگیر پورهنگ با اشاره به تحقق بیش از ۹۷ درصدی اهداف برنامه تولید در این شرکت گفت: طی ۱۱ ماه گذشته تولید گاز از مخزن خامی مارون نیز به میزان ۱۱۰٫۳۶ درصد محقق شده است.

وی همچنین از افزایش ۲۳ درصد استحصال نفت با استفاده از دستگاه های فراورش و تفکیک گر سیار نفت خبر داد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد