امروز

چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۵:۳۳ قبل از ظهر

سایز متن   /

۲۲۸۴۶۰۳

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: سید علی بحرینی مقدم صبح امروز دوشنبه در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به اینکه این جلسه سیزدهمین جلسه شورای گفتگو در سال جاری است، اظهار کرد: برای رفع مشکلات بخش خصوصی اهتمام ویژه ای داریم و جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید نیز به صورت مداوم برگزار می شود؛ حتی این آمادگی را داریم که برای شرکتی خاص نسبت به برگزاری جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه برای بحث تعاونی ها نیز جلسه ای را تشکیل دادیم، افزود: باید به حل مشکلات و مسائل شرکت های خصوصی کمک کنیم. استان قزوین یک هزار میلیارد تومان جذب اعتبارات در ستاد اقتصاد مقاومتی داشته ولی خوزستان با این همه ظرفیت اقتصادی تنها بین ۲۶۰ تا ۲۷۰ میلیارد تومان اعتبار جذب کرده است.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خوزستان عنوان کرد: دیدگاه ما در استان خوزستان به بخش خصوصی دیدگاه خوبی نیست و این جلسه هم عنوانش شورای گفتگو است که با نهایت ظرفیت شنونده مورد نقد طرفین خواهیم بود. همه ما مؤظف هستیم با صبوری نقد و مطالب را شنیده و حتی اگر منصفانه باشد در راستای اصلاح آن تلاش کنیم.

بحرینی بیان کرد: مسائل و مشکلات اقتصادی تنها خاص استان نیست و بخشی از امور به استان مربوط می شود چرا که برخی تصمیمات در خارج از استان اخذ می شود ولی اینکه این شورا شکل گرفته تا مسائل و مشکلات را حل کند آن را غنیمت شمرده و از آن نهایت بهره مندی را خواهیم داشت.

وی گفت: با ظرفیت کامل و بدون هیچ سوءنیتی به صحبت های طرفین باید گوش کنیم و اگر بعضا نمایندگان بخش خصوصی با ناراحتی صحبت می کنند به خاطر این است که سرمایه گذاری های عظیم آنها به خاطر ۴۰۰ میلیون تومان تعطیل می شود. در ایذه و باغلمک واقعا حتی ۵۰ نفر اشتغالزایی هم خیلی قابل توجه است و برای نمونه حتی بازدیدی از اندیمشک داشتیم و مردم این شهرستان با ظرفیت های بسیار بالا در عین حال شاهد ۳۴ درصد بیکاری هستند.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خوزستان با تأکید بر اینکه باید در حد توان خود با همکاری همه اقدام به حل مشکلات کنیم، گفت: برای بحث اشتغالزایی فشار زیادی روی استانداری و دیگر دستگاه ها است. چهار سال قبل که دولت زمام امور را به دست گرفت تورم رکودی در کشور حاکم و تحریم های ظالمانه ای که بر ایران تحمیل شده بود، شرایط خاصی را ایجاد کرد. دولت با مسائل و مشکلات بسیاری در صنعت، اقتصاد، مسائل خارجی و غیره کار خود را شروع کرد ولی با همت همه مسئولان اکنون شرایط قابل قیاس با چهار سال قبل نیست.

بحرینی با تأکید بر اینکه باید واقع بینانه به موضوعات نگاه کرد، بیان کرد: اکنون تورم ما با همت مسئولان تک رقمی شده و چنین نرخ رشد اقتصادی (بدون نفت پنج درصد) اصلا قابل تصور و پیش بینی نبود. در شرایطی هستیم که با وجود همه تنگناها ولی با توجه به تلاش های شبانه روزی در ستاد رفع موانع تولید شاهد بهبودهای خوبی هستیم.

وی ادامه داد: تغییر هر نقطه ای باعث تغییرات در یک سری از مؤلفه های دیگر می شود لذا تغییرات باید کارشناسی و فنی باشد. اینطور نیست که با برگزاری جلسات شرایط برای اقدام به تغییر قوانین به صورت یکجا وجود داشته باشد.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خوزستان اظهار کرد: با پیش بینی هایی که صورت گرفته امیدوارم روند روبه رشدی در همه زمینه ها داشته باشیم. به هر حال پیش بینی های سازمان های اقتصادی بین المللی و بانک جهانی نشان می دهد که افق روشنی برای ایران متصور است و نظام سربلند ایران از این دوران گذر نیز کما فی سابق عبور می کند.

منبع:خبرگزاری مهر/مرکز خوزستان

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد