امروز

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۴:۳۰ بعد از ظهر

سایز متن   /

۸۲۴۵۲۸۰۸-۷۱۴۵۹۱۶۰

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: سردار حسن شاهوارپور در آئینی به مناسبت روز احسان و نیکوکاری به میزبانی مرکز نیکوکاری صدیقه کبری(س) در مسجد آیت الله عاملی دزفول افزود:در سال جاری تلاش زیادی برای جمع آوری کمک های قابل توجه از تهران برای هزینه در مناطق محروم استان خوزستان صورت گرفت.
وی با اشاره به روند ساخت ۶۵۰ واحد مسکونی برای نیازمندان به همت بسیجیان این استان افزود:تاکنون ۲۰۰ واحد مسکونی از این واحدها ساخته شده و در اختیار نیازمندان استان قرار گرفته است .
فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) استان خوزستان همچنین از توزیع ۱۰۰ هزار جهیزیه شامل ۱۵ قلم کالا بین نوعروسان استان خوزستان خبر داد و بر گسترش فرهنگ احسان و نیکوکاری در جامعه تاکید کرد.
سردار شاهوارپور گفت:دزفول به دلیل قدمت دین باوری و حضور علمای بزرگ در این شهر و تاکید بر مسایل فرهنگی و اجتماعی یکی از شهرهای پیشگام در احسان و نیکوکاری است.
وی افزود:از گذشته تاکنون فرهنگ کمک به همنوع بین اقشار مختلف مردم دزفول مشاهده شده و افرادی که خود از بضاعت مالی چندانی برخوردار نیستند نیز نیازمندان را یاری کرده و مساجد بسیاری در محله های تاریخی دزفول به همت این افراد خیر ساخته شده است.
وی از فعالیت های خیریه مرکز نیکوکاری حضرت صدیقه کبری (س) دزفول تقدیر کرد و و چهار کمک هزینه تامین جهیزیه نوعروسان به این مرکز خیریه اهدا نمود.
عظیم دوبری مسئول مرکز نیکوکاری حضرت صدیقه کبری (س) دزفول نیز در این آئین گفت:این مرکز از سال ۸۵ به طور غیررسمی و با هدف فقرزدایی در بافت قدیم دزفول با زیر پوشش بردن هفت نفر نیازمند آغاز بکار کرد و اکنون بیش از ۲۰۰ خانوار با جمعیتی معادل ۹۰۰ نفر زیر پوشش دارد.
وی خواستار اهدای کمک های نقدی شهروندان دزفولی به این مرکز نیکوکاری شد و از تامین مایحتاج ماهانه خانوارهای تحت پوشش شامل سبد کالا و مواد غذایی اشاره کرد و گفت:هر ماه ۲۰۰ سبد کالا به ارزش هر سبد ۸۰۰ هزار ریال بین نیازمندان تحت پوشش این مرکز توزیع می شود.
پرداخت کمک هزینه درمان ۶۰ بیمار خاص به مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال ،معرفی ۳۰۰ نفر به بانک برای دریافت تسهیلات و اعطای ۳ میلیارد ریال تسهیلات بانکی از ابتدای تاسیس تاکنون ،تامین مسکن و پرداخت کمک هزینه جهیزیه به ۱۵۰ نوعروس و تامین کالای مورد نیاز خانوارهای نیازمند و پرداخت کمک هزینه تحصیلی ۴۰۰ دانش آموز از دیگر فعالیت های این مرکز می باشد .
در آئین گلریزان مرکز نیکوکاری حضرت صدیقه کبری (س) دزفول ۸۰ میلیون ریال برای کمک به نیازمندان زیر پوشش این مرکز اهدا شد و خیرین هزینه خرید چند تخته فرش را تقبل کردند.

منبع:خبرگزاری ایرنا/مرکزخوزستان

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد