امروز

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۳:۰۲ بعد از ظهر

سایز متن   /

۵۹۲۶۱۳۰_۷۳۲
به گزارش تفکر جوان، به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالانه «حقوق بشر» خود که به تازگی منتشر شده مطابق روال هر سال ادعاهای بی‌پایه علیه ایران را تکرار کرده است.
بر این اساس، وزارت خارجه آمریکا بامداد شنبه گزارش سالانه‌ای را که مدعی است در آن به ارزیابی وضعیت حقوق بشر در کشورهای مختلف می‌پردازد، منتشر کرد. واشنگتن در گزارش سال ۲۰۱۶ درباره حقوق بشر ایران، به تکرار ادعاهای قبلی خود پرداخته است.
این در حالی است که از گزارش‌های حقوق بشری آمریکا به دلیل روش‌شناسی نادرست، اتخاذ استانداردهای دوگانه، غرض‌ورزی و عدم رعایت اصل بی‌طرفی، نادیده گرفتن فرهنگ بومی و سبک زندگی سایر اجتماعات و مداخله‌جویی‌ در امور داخلی کشورها انتقاد به عمل آمده است.
در بخشی از این گزارش ادعا شده «حسن روحانی»، رئیس‌جمهوری ایران  سال ۲۰۱۳، بعد از انتخاباتی غیرآزاد روی کارآمده است.
گزارش حقوق بشر آمریکا در سال ۲۰۱۶، همچنین، بار دیگر بدون در نظر گرفتن تفاوت‌های فرهنگی-اجتماعی و زمینه‌های مذهبی یکی از محورهای اتهام‌پراکنی علیه ایران را عدم توجه به آنچه حقوق هم‌جنس‌بازان خوانده شده قرار داده است.
این گزارش در حالی بامداد شنبه منتشر شد که عدم حضور رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا در مراسم رونمایی از آن با انتقادهای گسترده‌ای مواجه شده است.
منتقدان عدم حضور تیلرسون را نشانه‌‌ای دیگر از تلاش ترامپ برای تبدیل کردن دستگاه دیپلماسی آمریکا به وزارتخانه‌ای در حاشیه و کم‌اهمیت عنوان کرده‌اند.
اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد