امروز

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۲:۲۳ قبل از ظهر

سایز متن   /

۱۵۶۵۷۷
باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: نوروز یوسفی نیک در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی پروژه شهر مبل اهواز که امروز، جمعه ۱۳ اسفندماه در انتهای بلوار پاسداران اهواز برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این پروژه در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار مشتمل بر ۱۸۰ غرفه با وسعت ۲۸۶ تا هزار و ۸۰۰ مترمربع اجرا می‌شود.
وی افزود: شهر مبل اهواز، مشابه بازار مبل یافت‌آباد تهران ولی با وسعت بزرگتر است، به طوری که بازار یافت‌آباد کمتر از ۱۰ هکتار وسعت دارد.
مجری پروژه شهر مبل اهواز با بیان اینکه این سایت زیرنظر اتحادیه درودگران اهواز بوده اما با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و مشارکت اتحادیه احداث می‌شود، گفت: این پروزه بزرگترین بازار مبل و اولین بازار مبلمان جنوب و جنوب غرب کشور است که برای ۱۳۰۰ نفر به‌طور مستقیم و ۲ هزار نفر به‌طور غیرمستقیم اشتغالزایی به همراه دارد.
یوسفی نیک با اشاره به انجام طراحی‌های متعدد برای این پروژه تصریح کرد: طراحی نهایی پروژه با بهترین روش‌ها و طرح‌ها در تهران انجام شد که مشتمل بر هفت پاساژ است و در میان غرفه‌ها، واحدهایی برای عرضه لوستر، پارچه مبلمان، لوازم جانبی مبل، میز و صندلی و … در نظر گرفته شده است.
وی خاطرنشان کرد: در ادامه اجرای این پروژه قصد داریم که در آینده نزدیک بازار کالای خانگی و فرش نیز در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار در مجاورت این پروژه احداث شود.
مدیر پروژه شهر مبل اهواز با بیان اینکه این پروژه در انتهای بلوار پاسداران پس از منطقه فرهنگیان جنب قرارگاه ارتش جانمایی شده است، گفت: این پروژه همچنین در مسیر فاز دوم مترو اهواز به فاصله ۱۰۰ متری از ایستگاه مترو قرار دارد و برآورد اعتبار لازم برای اجرای آن نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان است که به طور کامل توسط بخش خصوصی تأمین می‌شود.
یوسفی نیک مدت زمان اجرا و بهره‌برداری از  این پروژه را در بدبینانه ترین حالت سه سال عنوان کرد و گفت: زمان لازم برای انجام عملیات زیرسازی و آماده‌سازی این پروژه، ۱۰ ماه و زمان ساخت آن ۱٫۵ سال پیش‌بینی شده است و حداکثر تا سه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیر پروژه شهر مبل اهواز با بیان اینکه احداث این بازار مبلمان با توجه به تمرکز واحدهای تجاری و عرضه کننده مبلمان در افزایش قدرت انتخاب و کاهش قیمت نهایی خرید برای مصرف کننده مؤثر است، افزود: در حال حاضر ۹۰ درصد فروشگاه‌های عرضه کننده مبلمان در اهواز در واحدهای استیجاری و به طور پراکنده در سطح شهر مستقر هستند که اگر در یکجا متمرکز شوند، شهروندان اهواز و همچنین شهرستان‌های خوزستان و استان‌های همجوار، دیگر نیازی به مراجعه به تهران ندارند و می‌توانند کالای مورد نیاز خود را با تنوع و کیفیت بالا و قیمت مناسب از اهواز خریداری کنند.
یوسفی نیک تصریح کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر صنعت مبل در استان وجود ندارد، احداث این بازار مبلمان، در شکل گیری صنعت مبل نیز مؤثر خواهد بود و به تدریج می توانیم خودمان تولیدکننده باشیم.
انتهای پیام/ایسنا
اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد