امروز

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۵:۱۰ قبل از ظهر

سایز متن   /

۱۵۶۴۴۵
باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: محمدباقر نوبخت دیروز، سه شنبه دهم اسفندماه به همراه  غلامرضا شریعتی استاندار، علی عسکر ظاهری نماینده مسجدسلیمان، علیرضا گوروئی فرماندار مسجدسلیمان، منوچهر ورناصری فرماندار اندیکا و جمعی از مسئولان شهرستان اندیکا و مسجدسلیمان از  تأسیسات آبرسانی و تصفیه خانه آب مسجدسلیمان بازدید کرد.
وی در حاشیه این بازدید در جمع برنگاران اظهار کرد: در جلسه شورای اداری استان که پنج شنبه هفته قبل با حضور رییس‌جمهور برگزار شد تصمیماتی در رابطه با موضوع آب و فاضلاب استان خوزستان که مراحل مطالعاتی و اقدامات اجرایی آن آغاز شده است، گرفته شد و مقرر شد که برای تکمیل و گسترش این طرح اقدام فوری صورت گیرد.
وی افزود: به همین منظور و در راستای اجرای تصمیم رییس‌جمهور امروز همراه با استاندار و مسئولان خوزستان بازدیدی از بخش‌های مختلف استان به‌ویژه تصفیه خانه آب مسجدسلیمان انجام شد.
نوبخت ادامه داد: این تأسیسات امکان ارائه خدمات به ۸۵ هزار نفر را دارد که البته تصفیه خانه  برای گسترش توزیع آب نیازمند تکمیل و اعتبار است، سازمان برنامه و بودجه در جهت گسترش حوزه آبرسانی با تأمین اعتبار گسترش  تأسیسات آبرسانی مسجدسلیمان موافقت  کرده و  امیدواریم حداکثر تا اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ بتوانیم بخش وسیع‌تری را از آب بهداشتی بهره‌مند کنیم.
نوبخت درباره برنامه‌های دولت برای ایجاد اشتغال در مسجدسلیمان گفت: از سال ۹۲ با تأکید رییس‌جمهور اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی مقام معظم رهبری مورد توجه قرار گرفت که تاکنون بالغ بر یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون دلار برای این طرح سرمایه‌گذاری شده و بخش قابل توجهی از این طرح تکمیل و آماده بهره‌برداری است.
وی تصریح کرد: بخش‌هایی از اراضی شمال استان خوزستان به طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری افزوده خواهد شد که اراضی منطقه مسجدسلیمان هم شامل آن می‌شود و علاوه بر افزایش تولید محصولات کشاورزی شاهد اشتغال زایی قابل توجهی در این منطقه خواهیم بود.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور تأکید کرد: اعتبار ارزی و ریالی طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی تأمین شده و نیازی به تخصیص مجدد ندارد.
وی عنوان کرد: علاوه بر طرح ۵۵۰ هزار هکتاری با توجه به وجود سدهای بزرگ در این منطقه با عنایت به مصوبه‌ای که در مجلس شورای اسلامی در حال رسیدگی است می‌توانیم اعتبار قابل توجهی در حدود چهار تا پنج هزار میلیارد تومان را برای ایجاد اشتغال در مناطق مستعد در بخش کشاورزی اختصاص دهیم که شامل منطقه مسجدسلیمان هم می‌شود.
 نوبخت با اشاره به لایجه بودجه سال ۹۶ خاطرنشان کرد: در لایجه بودجه سال ۹۶ در حدود یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال جوانان در نظر گرفته شده است.
وی در خصوص وضعیت راه‌های ارتباطی استان، گفت: بخشی از مشکلات راه‌های ارتباطی استان در سفر رییس‌جمهور به خوزستان در سال ۹۲ مطرح شد و بالغ بر ۱۶۰۰میلیارد تومان برای پروژه‌هایی که بخشی از آن‌ها مربوط به حمل و نقل بود به تصویب رسید که ۱۰۰ درصد این اعتبارات تخصیص یافته و به تدریج در حال پرداخت است.
نوبخت افزود: برای تکمیل طرح‌های آب و فاضلاب، محیط زیست و حمل و نقل ریلی اعتباری بالغ بر ۱۰هزار میلیارد تومان در بودجه سال ۱۳۹۶ در نظر گرفته شده است که برای استان خوزستان از این اعتبارات تخصیص داده خواهد شد.
انتهای پیام/ایسنا
اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد