امروز

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۴:۳۹ بعد از ظهر

سایز متن   /

۵۹۱۶۲۹۷_۳۹۸

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: به نقل از سی ان ان، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای اولین سخنرانی خود در کنگره آمریکا پس از ورود به کاخ سفید همراه با کابینه‌اش وارد ساختمان کنگره شد.

نمایندگان دموکرات کنگره نیز مانند همتایان جمهوری‌خواه خود هنگام ورود ترامپ به کنگره از روی صندلی‌های خود بلند شدند اما تشویق کردن آنها به وضوح به گرمی تشویق کردن نمایندگان جمهوری‌خواه نبود.

ترامپ در ابتدای سخنرانی خود گفت: من در اینجا آمده‌ام تا پیام قدرت و یکپارچگی ملت آمریکا را به شما برسانم. آمده‌ام بگویم که آمریکا دوباره قدرتمند خواهد شد.

وی افزود: در این دوره ما اشتباهات گذشته را تکرار نخواهیم کرد تا دشمنان ما دوباره بفهمند که آمریکا قدرتمند است و آماده رهبری است.

ما در گذشته هزاران میلیارد دلار در خارج از آمریکا خرج کردیم در حالیکه زیرساخت های خود ما همگی از هم پاشیده است.

ترامپ تاکید کرد صنایع در حال مرگ آمریکا دوباره به چرخه تولید بازخواهند گشت و زیرساخت ها و مشاغل از دست رفته ما دوباره احیا خواهند شد.

وی تصریح کرد ارزش بازار سهام آمریکا از زمان انتخاب من ۳ میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است و ریشه‌های فساد در واشنگتن نیز در حال خشکانده شدن است. (نمایندگان دموکرات هنگام شنیدن این جمله شروع به خندیدن کردند!)

رئیس جمهور جدید آمریکا خاطرنشان کرد ما به فکر جوانان کشورمان هستیم و به همین خاطر سعی داریم راه را برای همیشه به روی کارتل‌های مواد مخدر ببندیم. ما به زودی ساخت دیوار مرزی را در امتداد مرز جنوبی کشورمان با مکزیک آغاز خواهیم کرد تا جنایتکارانی که به کشور ما صدمه می‌زنند دیگر نتوانند وارد کشور شوند.

ترامپ خاطرنشان کرد ما تدابیر ویژه‌ای را نیز برای حفظ کشورمان در برابر “تروریسم اسلامی” در نظر گرفته‌ایم. طبق آمار، بیشتر تروریست‌هایی که در آمریکا دست به حمله زده‌اند از خارج از کشور آمده‌اند. ما به روش ورود بدون سنجش مهاجران به آمریکا پایان خواهیم داد تا کشور ما دیگر پناهگاهی برای افراطی‌ها و تروریست‌ها نباشد.

وی افزود: ما برای ریشه‌کنی اسلام افراطی به زودی داعش را از صحنه روزگار محو خواهیم کرد و وزارت دفاع نیز برنامه خود را در این رابطه ارائه کرده است.

ترامپ تاکید کرد من در ماه گذشته همچنین تحریم‌های جدیدی را علیه نهادهایی که حامی “برنامه موشکی ایران” هستند وضع کردم و بر حمایت خودمان از اسراییل دوباره تاکید کردم.

وی مدعی شد دولت قبلی بیش از تمامی دولت‌های قبل برای ما بیکاری و بدهی ملی ایجاد کرد و ما اکنون میراث‌ دار فجایع بسیاری در داخل و خارج از کشور هستیم. ما در حال انجام اصلاحاتی هستیم تا مالیات را برای شرکت‌های آمریکایی تا حد امکان کاهش دهیم و تمامی شرکت‌ها را دوباره تشویق کنیم که برای تولید محصولاتشان به آمریکا بازگردند.

رئیس جمهور آمریکا خاطرنشان کرد من اجازه نخواهم داد که دیگران دوباره از کشورمان سوءاستفاده کنند. ما نظام مهاجرتی خود را اصلاح خواهیم کرد تا تنها افرادی که دارای تمکن مالی و استعداد لازم هستند بتوانند وارد آمریکا شوند.

ترامپ خاطرنشان کرد آمریکا حدود ۶ هزار میلیارد دلار در خاورمیانه خرج کرده است؛ در حالیکه اگر ما افراد قابلی در راس کشورمان داشتیم با این پول می‌توانستیم دو یا سه بار کشورمان را از نو بازسازی کنیم.

وی افزود: همانطورکه قبلا هم گفته‌ام دولت من دو اصل کلی را سرلوحه کار خود قرار داده است: جنس آمریکایی بخر و نیروی آمریکایی استخدام کن.

ترامپ همچنین تاکید کرد من همینجا از کنگره می ‌خواهم طرح ملی بیمه درمانی اوباما (اوباماکر) که هزینه زیادی به مردم آمریکا تحمیل می‌کند را برای جایگزین شدن با یک طرح بهتر، ملغی کند.

رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد دولت من خواهان همکاری با اعضای هر دو حزب است. ما باید برای رفع مشکلات و بازسازی ارتش با همدیگر متحد شویم.

وی افزود: من درخواست یک افزایش تاریخی را در بودجه نظامی آمریکا داده‌ام و از کنگره می‌خواهم که برای کمک به سربازان ما و مبارزه با تروریسم آن را تایید کند.

ترامپ تاکید کرد ما در سیاست خارجی خود به دنبال همکاری با متحدانمان هستیم. ما قویا در کنار ناتو باقی خواهیم ماند تا فاشیسم و تروریسم را از بین ببریم. با این حال، ما انتظار داریم که شرکا و متحدانمان در سراسر جهان سهم خود را از این ائتلاف‌های نظامی و تجاری بپردازند.

وی خاطر نشا ن کرد ما باید از اشتباهات گذشته درس بگیریم. ما در گذشته دیدیم که جنگ چه فجایعی برای جهان به بار آورد. ما به دنبال صلح و ثبات هستیم نه به دنبال جنگ!

دونالد ترامپ در پایان خاطرنشان کرد ما یک ملت با یک سرنوشت هستیم و به همین دلیل باید تلاش کنیم که آمریکا را برای همه آمریکایی‌ها بزرگ و قدرتمند کنیم.

انتهای پیام/باشگاه خبرنگاران جوان

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد