امروز

چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۵:۳۹ قبل از ظهر

سایز متن   /

۶۴

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه ایرباس ۳۳۰ وارد ناوگان ایران ایر می‌شود، گفت: دو فروند ایرباس ۳۳۰ وارد ناوگان ایران ایر می‌شود و در سفرهای نوروزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آخوندی با بیان اینکه امروز عملیات اجرایی ۶۰۰ دوربین نظارت تصویری در جاده‌ها شروع شد، گفت: برای نظارت جاده‌های شریانی کشورمان نصب ۱۸۸۰ دستگاه دوربین نظارتی در دستور کار قرار گرفته است که از این تعداد امروز ۶۰۰ دوربین در جاده‌های ۲۱ استان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی افزود: از ساعت ۱۲ شب گذشته در یک مسیری یک میلیون و ۶۰۰ هزار تردد انجام شد که از این تعداد تردد شاهد ثبت ۴ هزار تخلف بودیم که همین تعداد تخلف هم می‌تواند حادثه ساز باشد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه به طور قطع استفاده از این سامانه ایمنی تردد را افزایش می‌دهد، گفت: در آستانه سفرهای نوروزی قرار داریم و هجم انبوهی از سفرها در این ایام انجام می‌شود و می‌ٱوانیم از طریق سامانه‌های هوشمند ایمنی تردد را افزایش دهیم.

آخوندی ادامه داد:‌ البته هدف ما از نصب این تعداد دوربین‌ها تنها کنترل نیست که اطلاعات واقعی جاده‌ها در اختیار شهروندان قرار دهیم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با نصب این تعداد دوربین و ایجاد این سامانه‌های هوشمند مسافرت و مردم می‌توانند اطلاعات تمام راه‌ها و جاده‌ها را در تلفن همراه خود داشته باشند.

وی افزود: به طور قطع با استفاده از این سامانه‌ها مردم می‌توانند زمان سفر خود را مدیریت کنند همچنین با توجه به شرایط می‌توانند مدت زمان سفر خود را پیش بینی کنند.

انتهای پیام/ایلنا

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد