امروز

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۲۰:۰۳ بعد از ظهر

سایز متن   /

۱۱۱۶۲۳۸

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: علی خدادادی  اظهار داشت: هدف از برگزاری دوره‌های آموزش تخصصی جستجو و نجات در حوادث شهری و جاده‌ای، تربیت نجاتگر متخصص در حوادث شهری و ترافیکی است.

وی افزود: خوزستان یکی از حادثه خیزترین استانها در بخش حوادث جاده‌ای است و متأسفانه آمار مرگ و میر ناشی از حوادث جاده‌ای هم در آن بسیار بالاست و با برگزاری این دوره‌ها تلاش می‌کنیم تا حد ممکن در کاهش آمار مرگ و میر ناشی از تصادفات بکاهیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: آمار مرگ و میر ناشی از تصادفات در خوزستان نگران کننده است که این مسئله ضرورت برگزاری این دوره‌ها را به خوبی نشان می دهد.

خدادادی افزود: گاهی اوقات به خاطر یک غفلت یا اشتباه کوچک رانندگان در جاده‌ها حوادث بزرگ و اتفاقات تلخی رخ می‌دهد که مایه تأثر جامعه می‌شود برای مواجهه با این حوادث و به حداقل رساندن آمار تلفات باید به روشهای پیشگیرانه سوق پیدا کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان بیان کرد: مرگ و میر بالای ناشی از تصادفات علاوه بر خسارت‌های جانی و مالی بسیار زیاد تبعات منفی خسارت‌باری هم برای بازماندگان و قربانیان به همراه دارد.

به گزارش تسنیم در این دوره‌های تخصصی که در اردوگاه آموزشی حضرت ولی‌عصر(عج) اندیمشک برگزار شد، نجاتگران جمعیت هلال احمر خوزستان با مطالبی از قبیل مباحث تخصصی امداد و کمکهای اولیه، ایمنی و ارزیابی سانحه، رها سازی و حمل مصدوم، خودرو نجات، مدیریت سانحه، اصول جستجو و نجات، کار با آمبولانس، تجهیزات نجات درسوانح جاده‌ای، شناخت انواع سازه‌ها، انواع آوار، نحوه نجات افراد از زیر آوار، اصول کار با تجهیزات موردنیاز در آواربرداری و درمان‌های اضطراری به مدت دو هفته آشنا شدند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد